Vitt julkort!

Vitt julkort - Kopia

Hallå tjejer! Det är ju CC hos Scraplyckan, och jag blev lite inspirerad när jag kikade på deras utmaningar… En av utmaningarna var att göra ett monokromatiskt kort, det vill säga ett kort i olika nyanser av samma färg. Mitt försök gick ju ganska omgående åt skogen för jag valde vitt  – och hur många olika spännande nyanser av vitt finns det, liksom?  Jag höll på att smälla av av tristess så  jag lade till en ljust beige nyans också, plus beige bokstäver och en silvrig Tim Holtz-ram. Det blev okej…lite överarbetat med all Stickles, jag ska nog bara chalka nästa försök och så skita i pearl makern. Men jag gillar den gulliga lilla spetsduken och blommorna i alla fall. 🙂 De vackra pearlbradsen fick jag i födelsedagspresent av bästa bloggarkompisen Linda, kram på dig vännen!

Nu ska vi gå ut på en kvällspromenad. Hej så länge sötnosar!

7 thoughts on “Vitt julkort!

  1. Underbart kort Nettan!! Riktigt höjdar kort men Hmmm metallen är ju inte vit;) då är det ju inte monokromiskt….. men shit the same kortet och skapande är ju det viktiga.
    jätte kul Cc hann inte med så mycket jag ville …. Men ack så mycket finnt det fanns och titta runt och inspireras av…

  2. Va gullig du är!

    Älskar dina kort! förstår exakt vad du menar när man ger upp fast jag brukar kalla de ge med sig….

    var har du fått tag på den grymt snygga vad nu man kallar metallramen??? Så snygg skulle vilja ha det på en låda jag har!

  3. Finaste Nettan .. nu har du gjort det igen! Det där är vad jag kallar ett julkort! Så vackert. När jag tittar på det tänker jag på kall, gnistrande snö! *mysa* 🙂

    Snart kommer det ett mail till dig!

    Kram!!!!!!

Kommentera

