Hemma igen!

Hej på er! Så skönt det är att lufsa omkring i sin egen lägenhet och ha sina välbekanta grejer omkring sig! Regnet öser ner och jag sitter ganska yrvaken med en kopp kaffe och surfar lite innan det är dags att lägga upp en studieplan inför veckan.

Måste bara visa er en cool staty, ”Naked Woman” av Fernando Botero, som mötte mig precis i kanten av Stora torget i Borås. Jag blev mycket stolt och hedrad över att denne för mig okände konstnär på något sätt har lyckats åstadkomma en snarlik skulptur av mig och att den får pryda Borås centrala delar under sommaren. *fniss* 😛

Framsida

baksida

Nä, allvarligt talat… Jag tänkte att jag skulle behöva gå ner i vikt en del (10-15 kg egentligen, men jag är glad för det lilla), så jag har börjat att äta GI så smått; tanken är att jag ska äta bra under veckorna och sen få äta godis fredag-lördag. Det gick strålande när jag var i Borås, trots att jag trodde att det skulle vara svårt eftersom man ju äter ute på restauranger då. Men det var bara att vara lite ”besvärlig” och exempelvis be om att få kycklingfilé och yoghurtsås utan ris eller pasta men i stället med extra grönsaker.

Får se om det blir något pysslat idag…kanske att jag belönar mig själv efter att jag har fixat studieplan och pluggat undan lite.

Kramar!

5 thoughts on “Hemma igen!

  1. Hahaha!!! Så himla läcker staty!! Skulle minsann kunna vara jag oxå…

    Beundrar dig som kan hålla GI… Jag har tänkt och tänkt på det, men si till frukost får jag inte till det!!

    Kram Kram

  2. Skönt att se dig hemma igen snäckan! Tack för mailet – (kunde tyvärr inte skriva ut det) men jag njöt med kaffekoppen och en vaniljshake i nävarna! 😉

    Och du? Den där statyn… Det var faktiskt jag som stod avbild för den när vi blev strandsatta i Borås.(Det fanns ju inget annat att göra där..). Sådetså! Så jag har liksom första tjing på utseendet där! Haha på dig!

    Hoppas läget är bra med dig!
    Ha de skönast!
    Kram / Angelica

Kommentera

