Min tredje KAOS-award

KAOS 3

Visst är den underbar? Den är från Yvonne och damp ner i brevlådan precis när jag behövde det som bäst.

Det gjordes inbrott i vår bil härom natten. Låset på förarsidan bröts upp och vår gamla sketna stereo stals. Stereon kan väl kvitta, men det blev så mycket annat strul runt omkring! Kristofer missade en halv dags arbete, det skulle göras polisanmälan, försäkringsbolaget skulle kontaktas, bilen in på verkstaden, ny bil skulle lånas… Vi blev så less på alltihop! Det är tydligen ganska vanligt med sådana saker här i området där vi bor, och vi har märkt tidigare att det är ganska stökigt här så vi har börjat se oss omkring efter en ny lägenhet i ett annat område. Vi var på en visning på en bostadsrätt i förrgår, en trea nästan bredvid Kristofers bror. Jättefin! Såg framför mig hur jag skulle få ett helt pysselrum. 😛 Men priset har redan stigit i höjden och vi får inte ett så högt bolån som vi vill tyvärr…så det blir att säga till mäklaren idag att vi inte är intresserade längre. 😦 Det känns lite förnedrande på något sätt det där med nekat bolån tycker jag. Vi ska ner och prata med Banken sedan i alla fall, för att höra efter vad det är de tittar på vid bedömning och vad vi kan göra för att få högre status i deras ögon. Och ja, jag måste skaffa extrajobb. *ler*

Sååå – Yvonnes kort tillsammans med alla fina kommentarer som jag hade fått i morse när jag loggade in hit gjorde mig på mycket bättre humör! Kram på er alla sötnosar! 🙂

/Anneth

4 thoughts on “Min tredje KAOS-award

  1. Åh, snuttan!!! Tänker på er! Det är så trist när folk inte kan hålla sina långa fingrar i styr… Urk!!!

    Kan tipsa om att Handelsbanken här i stan, har en annan policy vad det gäller lån, än vad ex, Swedbank har. Fast det är ju lite krångel med att byta bank oxå! Skulle ni vilja kolla med Handelsbanken ska ni boka tid/prata med Jonas…

    Hoppas så att ni hittar ett boende som passar er!

    Kram sockertoppen!

  2. Men fan vilken pissdag då! Va fan ska de på ens bilar för?! *arg* Svårt att hålla koll på mitt & ditt eller? Och även om man nu har försäkringar och dylikt – så är det ändå tiden som går åt, premier som riskerar att höjas och självrisker som ska betalas, osv. Så orättvist liksom!

    Hoppas iaf att ni får ordning på det!

    Grattis till din KAOS – sååå snygg! Jag har nu både anmält och betalat till scrappen! Och eftersom jag opereras den 14:e så har jag got om tid att bli återställd inför helgen! 😉 Bra va?

    Hoppas det är lite bättre med dig tjejen!
    Ha de bäst!
    Kram / Angelica

  3. Grattis till kaosen, den var riktigt läcker! Och välförtjänt! 🙂
    Åh, man blir så himla förbannad när man hör om alla dessa inbrott och sånt! Tänk att det ska vara så svårt att skilja på mitt och ditt…

    Förstår att det känns jobbigt med lånet, men försök se det från andra sidan, banken skulle ju inte säga nej om de trodde att ni skulle mäkta med lånet. Hoppas du förstår hur jag menar! 🙂

  4. hej hej vännen… Åhh så jag saknar dig å din blogg!! hihi skönt å vara tillbax i scrappträsket igen!! 😛 haha…

    Nääämen fy tusan så hemskt… Alla dessa människor som ska sno och tjäla… onöööödigt.
    Ja, ibland undrar man. En vän till mig fick bilen sönderslagen för ett ciggpaket!! hmmm då undrar man alltså!

    Vilken superläcker kaos du fått av Yvonne. Så läcker och vilka goa färger det var på den! 😀

    Kraaaaaaaaaaam

Kommentera

