En dekorerad insida och ett herrkort

Hej på er! Idag har jag lite nytt att bjuda på minsann! Jag har suttit vid köksbordet och limmat och lackat så det står härliga till…

Fjärilskort insida

Först ut är insidan av fjärilskortet *sneglar neråt* som jag visade igår. Swirlstämplarna blev lite dåliga så för att maskera detta satte jag dit lite hjärtan som jag sedan lackade. Det blev rätt bra faktiskt!

Fjärilskort detalj copy

Favvostämpel från Tingtura! Här med halsband av Pearl Maker och med lackskor och glansiga ögon. Håret blev alldeles fel när jag skulle highlighta det så jag klippte ut nytt hår och limmade på…det blev också rätt bra med den lilla 3D-effekten. Märker ni hur många bra grejer som föds tack vare mina klantiga misstag? *skrattar*

Fjärilskort baksida

 Baksidan. Jag tror jag har visat denna förut? Det är ingen stämpel i alla fall utan något som jag med hjälp av Mirabylls mallar har åstadkommit med datorns hjälp och sedan skrivit ut på albumpapper.

Pappa 70 år

Min kära pappa fyller 70 år i slutet av augusti! I present ska han och mamma få bli bjudna på julbord (i december då så klart…lite udda present kanske men han är gravt hopplös att köpa grejer till – men mat och att göra saker med närmaste familjen, DET gillar han!) och så ska han få detta kort av mig. Väldigt manligt va? Det är ett DT-kort så jag valde ett turkost papper från senaste DT-paketet för att kontrastera det strikta.

Pappa detalj

Chipboardklocka som jag limmat fast på en silverembossad cirkel som jag klippt som en klocka och som jag slagit en öljett igenom. Bröstficka på distanskuddar. Stolt och nöjd!

Pappa detalj 2

Slips med lack på; det ska se ut som en blank sidenslips är det tänkt. Jag och mitt lackmissbruk…

Pappa insida

Insidan! Texten kanske låter lite rå men jag lovar att pappa kommer att skratta i en kvart åt den. Vi har lite speciell humor i vår familj. 🙂 Stämpel från Stämpelboden – visst är den underbar? Köpte den för ett år sedan men det är nog första gången som jag använder den. Synd att jag inte har fler gamla gubbar i min närhet. *ler*

Det var allt för idag mina vänner! I morgon kommer jag visa upp en KAOS-award som jag fått av duktiga Yvonne…Det ni!

KRAM!

13 thoughts on “En dekorerad insida och ett herrkort

  1. Härligt!!!

    Jag blev direkt förälskad i insidan, den är superläcker och jag måste nog snart gå kurs hos dig så jag får lite nya idéer…

    Och ”geten” är ju hur läcker som helst!

    Kram min goa vän!

  2. Tack sötaste för dina ord!

    Du, dina misstag på kort blir kalas!!! Det blev en häftig 3d effekt med håret! Jag älskar detaljen med de små pärlorna till halsband (pearlmaker?).

    Din far kommer bli tokglad för det kortet!

    Största Kramen! / Sara

  3. hej den fina lappen med text om att de e handgjort osv vilken storlek o typsnitt använde du där? Tack på förhand. Just de Tigtura stämpeln kan man köpa den löst eller ingår de i ngt kitt? Vad heter den fina stämpeln? Tack igen. // Viktoria

  4. Men guuuuud så läckert kort till din pappa!!!! Sitter och ska göra ett beställningskort till en karl. Det finns ingen mall för detta herrkort???? *blink blink*.
    Klockan är ju överkurs, du är ju superduktig.
    Kramilikram

  5. Ahh, visste att jag sett ett så snyggt kostym/slips kort, och här är det juh!! Är det någon mall du gått efter, eller bara klippt på frihand?
    Hoppas det är ok att jag ‘lånar’ idén?
    Så mycket snyggt du gör!!

Kommentera

