Tidlöst vacker

Hej på er! Åååh vet ni vad? Jag har scrappat för första gången på evigheter! Så skönt att ha alla scrapsaker tillgängliga igen och inte nedpackade i lådor och utsläpade på balkongen.

Tidlöst vacker - Kopia

Det här är Tina, en vän från tiden då jag pluggade i Örebro. Vi hörs inte av så ofta numera men lite då och då uppdaterar vi varandra om vad som hänt den senaste tiden. En dag såg jag på Facebook att hon hade varit hos en fotograf och tagit modellbilder på sig, och jag var inte sen att höra av mig och be att få några skickade till mig. En dröm att scrappa ju! 😀 Så här blev resultatet; fina lila och dimblå Wisteria-papper från Basic Grey passade fotots bakgrund väl, och som en liten rosa accent lade jag till ett journalingpapper från Prima vars kant jag gjort hål i med BIA:n. Klockan finns med för att understryka att hennes utseende är unikt och tidlöst (visst är hon vacker?) och visarna pekar på klockan tio för att påpeka att hon är en riktig tiopoängare. *ler* Journalingen lyder ”Tina, med glimten i ögat. Tidlöst vacker. The Studio 2009.”

TV detalj

En liten detalj… Crackle Accents-lack är verkligen snyggt!

Nu ska jag färga håret (så att utväxten försvinner) och ha en trevlig kväll med Hercule Poirot på TV och mörk choklad i munnen. *flinar* Kram på er allihop!

/Anneth

9 thoughts on “Tidlöst vacker

  1. herregud alltså!! den här var ju helt underbar.. sååå läckra färger…. själv har jag riktigt svårt att scrappa i lila, även om jag egentligen gillar den färgen.. blev så coolt med lime och tukos å rosa.. *I love*

  2. Hej snygging!

    Wow vad fin denna layouten är! Så smickrande för din väninna – både att se så vacker ut och att få det scrappat så underbart som nästan bara du kan!

    Och du? Ett stort grattis i efterskott! Var ju inte hemma och hade så mycket annat i huvudet… glömde bort dig helt. Jag som t.o.m hade en reminder i datorn – men hur hjälper det när man inte ens är i närheten av datorn? *fniss*

    Läste att du iaf fick en massa fina presenter! Och uppvaktning! Och romantisk parfym! Och underkläder! Låter riktigt mysigt!

    Ska författa ett mail till dig snarast!
    Ha de bäst hjärtat!
    Kraaaam / Angelica

  3. Underbar! Vilka färger. Gillar verkligen klockan och dina finurliga tankar kring den=)

    Åh sen är jag helt chockad, trodde absolut att du var äkta blondin!

    Kram på dig

    • Hihi! Jo visst är jag blond – men det är en trist gråaktig nyans (”råttblond” brukar jag kalla den) som jag har försökt dölja sen gymnasiet. 🙂
      Kram och tack för fina kommentaren!

  4. WHAT!? Ska TIM bli pappa!!!???? :O:O:O:O
    Det där var otroligt oväntat att höra, och Tim e nog inte den första man ser som en far, chockad jag blev! :p

    Men till den här biten om barn så jag tycker inte att livet blir sämre på något vis för att man inte har barn, har även hört folk nämna att men jaha sen när du blir gammal då, så sitter du där ensam om din man e avliden och har ingen som hälsar på och ingenting. Men även om man har barn så inte ger dom en besök 10ggr om dagen ändå när man e gammal och ensam för dom har sina liv/familjer.
    Men jag förstår att du blev sur på den kommentaren hade jag också blivit och vad har andra för rätt att komma och säga så, det e ju upp till var och en hur man vill leva/ha sitt liv och det e inget fel i att inte vilja skaffa barn. Dessutom hur tråkigt e det inte om folk ser barn som att det e det livet går ut på och inget annat när livet har så mkt annat att erbjuda. Snarare dom som går miste om en massa om dom tror att livet bara handlar om det.

    Och om vi hoppar vidare till mina studier så.. oj, jag visste inte att du läst latin, e det kul? Jag brukar ha hyfsat lätt för språk så latin e faktiskt något jag ser fram emot! Men uppsatser där lär jag behöva hjälp, har aldrig skrivit en vetenskaplig uppsats förut och feedback och tips/idéer på det tar jag JÄTTEGÄRNA emot!
    Hehe men matte e INTE heller min grej, fy för, det ämnet kommer bli fruktansvärt jobbigt, jag hoppas innerligt att jag har en mattelärare som e bra på att lära ut för annars kommer jag inte klara det ämnet, för ska jag sitta och inte förstå så tröttnar jag och blir bara irriterad – framförallt när det gäller matte också som jag inte e spec förtjust i :p Men är Kristofer bra på att få en att förstå hur man ska lösa problemen så tar jag gärna emot hjälp där också! 🙂 Jag har dessutom som jag nämnt i bloggen glömt mkt basic kunskaper som att hur man ska räkna ut när man ställt upp två tal i gånger.

    Jo gått ner lite i vikt sen jag började träna har jag ju.. men nu under sommaren har jag hållt uppe med träningen och fastän jag inte gått upp i vikt så känner jag också mig som en ballong, magen känns verkligen så, så nu ska jag ta tag i träningen igen o även dra ner på kolhydraterna som jag gjorde innan, GI kan nog vara en bra idé att prova på, men du kan unna dig också det gör ingen skada så länge det inte e i några större mängder, med det menar jag att du kan äta t.ex bröd på morgonen för att skippa kolhydrater resten av dagen sen, jag äter bröd – frallor på morgonen för att det e så sjukt gott (A) och sen försöker jag vara nyttigare o dricka smoothies, äta frukt och sånt gott o nyttigt! :p (innan sommaren, för sen har jag njutit alldeles för mkt av kolhydrater, langos, glass och allt annat onyttigt)

    Kramar!

Kommentera

