En god blog candy och ett nytt kort

Hihi, först av allt måste jag bara visa er en tvättäkta blog candy! Jag, som aldrig vinner något på lottning, vann minsann en polkagrisstång inne hos Hedvig! Läcker va?! Den tog slut på drygt tre minuter eller nåt…och sen kunde man ju suga på allt segt som hade fastnat i tänderna. 😉

Blog Candy

Och så har jag gjort ett kort till min lilla mamma, som fyller år två dagar efter mig och ska få två CD-böcker i present (böckerna om Saltön av Viveka Lärn – rekommenderas varmt, de är mysiga och Viveka är en extremt rolig uppläsare). När jag nu ser kortet så slår det mig att jag faktiskt inte riktigt vet om hon fyller 67 eller 68…hm, kanske får ringa och fråga? Eller så kanske det bara känns trevligt att få ett födelsedagskort med en lite lägre siffra på. 😉

Anita

Jag har invigt ett par av mina nya stämplar, en Miss Anya från The Greeting Farm och swirlstämplar från Inkadinkado. Massa pearl maker (alltså…jag följer alla knep som finns men med ett par av mina färger blir det helt enkelt inga fina halvpärlor utan små vassa toppar?! Grrr!) och lite blingstenar.

Anita närbild

Jag är rätt nöjd med hur jag lyckades måla flickan – Promarkers och Polychromos-pennor! Jag har ju lite svårt för mina Promarkers samtidigt som de är enkla att hantera och Tombows och distresser inte är något för mig, men detta verkar riktigt skojigt och enkelt! Jag har alltså haft två bruna Polychromos-pennor, stompf och lösningsmedel hemma i flera månader men inte vågat använda dem för att jag tyckte det såg svårt ut…men nu testade jag och det är ju bara att rita dit lite skuggor och sen gnugga på strecken med stompfen och lösningsmedlet så är det fix! Måste ha fler pennor… 😛 De kostar 12 kr styck på flera webbshoppar har jag sett, ett jättebra pris och så slipper jag sälja alla Promarkers. 😛

Förresten, en sak är jag inte nöjd med. Den vita pennan! Ser ni hur ojämnt och lite kladdigt den målar? Jag gillar inte att man inte kan se strecken förrän de torkat, färgen är ju näst intill osynlig fram tills dess och ibland ritar man lite fel… Det är en Sakura Soufflé i alla fall. Vad använder ni för vita pennor att highlighta med?

Kram på er vänner!

4 thoughts on “En god blog candy och ett nytt kort

  1. hej hej hej tjejjen!!
    Åhh så fitn du fått det!! 😀 Här kommer du stortrivas!! 😀 Ja, wordpress är ju bara såååå himla bra!! 😀

    Kraaaaaaam på dig goding!!

  2. Men är det här du är!!! Som jag letat efter dig idag, men det är ju bara vitt på din gamla sida, men nu till slut så hittade jag dig 🙂

    TACK TACK TACK snälla söta rara underbara gulliga du, för den fiiiina presenten som ramlade ner i min brevlåda idag!!!! Du är ju helt underbar!! Gissa om jag är glad 🙂 🙂 🙂

    Nu återstår bara att klura på vad jag ska hitta på till dig, eller kommer det kanske en liten önskelista här i bloggen (tigger lite nu)?

    Koret är superfint, du är så duktig på att skapa i färger som jag tycker är helt omöjliga, men när du gör det blir det fantastiskt fiiint.

    Är så glad att du är min vän!

    Kram Kram

Kommentera

