Önskelista!

JO, nu är det ju så att jag snart fyller 28 år, 4 augusti. Och ni vet hur det är…alla släktingar och de flesta vänner står frågande inför ens hobby och ger en badlakan och strumpor i present fast man egentligen bara vill ha Tim Holtz-grejer! 😛 Därför tänkte jag plita ner en rätt rejäl önskelista så att nära & kära kan ta hjälp av fantastiska Google eller av de olika scrapshopparnas sökfunktioner för att hitta fram till skojiga varor.

Till alla snokande släktingar *vinkar till Emma* – skulle listan här nedanför ändå kännas för jobbig så är presentkort inte en tråkig sak att få! Några av mina favoritbutiker (där ni nog också kan hitta de flesta varorna i listan…) är:

(De tre sistnämnda har visserligen inga presentkort i shoppen än, men kontakta tjejerna som har butikerna så går det säkert att fixa – scrappare är ett oerhört vänligt släkte. 😉 )

Favoritfärger: vitt, gräddvitt, mörkbrunt, grönt (inte neongrönt, mer åt olivhållet), turkost, lila, rosa, cerise

Stil: blandad, men gärna åt grunge/vintagehållet.

Vad är viktigt för mig: Jag älskar att bygga upp saker från grunden, så alla typer av verktyg, färger och produkter som tillåter mig att kladda, riva, sandpappra, hamra, göra egna bakgrunder osv. är välkomna!

Önskar mig:

Utstansat: Butterfly REV-088 4×4 dubbeldie (Gärna i svart och vit cardstock.)

Stämplar: (Tar gärna emot uppstämplat också.)

Setet Rain Snow Shine från The Greeting Farm
Stempelgledes Grunge Collection
Swirlstämplar (älskar de stora från Tingtura, exempelvis – har hörnstämpel 2)
Stämplar från Inkido, även julstämplar.
Har en rund ”God jul”-stämpel, texten ”Tänk alla famnar jag lämnat”, ”Tycker om när du tar på mig” samt ”Jag önskar dig många härliga stunder…”
Gillar även liknande stämplar från Reprint.

Magnoliastämplar:
Tilda med rosor – hon är sööt.
Tilda i vårregn (med paraply)
Vinterkollektionen 2008 – Tilda med julstrumpor, Stor julgranskula. Julkollektionen 2008 – Tilda med hjärtekula, Smällkaramell, Grangren. Nyårskollektionen 2008 – Tilda & Edwin på is.

Hänglar:
Köksbänken + de båda nya kockarna (från hÄnglars Bakplåt)
Nyårsparet från 2008

Färger och verktyg
Distressdynor – Vintage Photo, Tea Dye, Aged Mahogany, Dried Marigold, Antique Linen, Frayed Burlap, Distress Embossing Ink, Black Soot, Shabby Shutter.
Impress-dynor i alla färger
Adirondack Pitch Black-dyna
Blending Tool Refill
Tim Holtz-hammare
En dymo + tejp.
En Silent Setter eller annat håltagar- och öljettverktyg (jag har stjärnskruvmejsel och hammare just nu…)
 
Löv-dies (inte yttepyttesmå och inte heller denna, men övriga är hett eftertraktade. *ler*)

Pearl Maker – Kristall, rosa, turkos, silver, ljusblå…
Crackle Paint, vit och röd och grön
3D-lack
Svart embossingpulver
Klart embossingpulver

Skärblad till Fiskars
Glue dots
Tape runner
(för att dessa tre varor är så aptrista att köpa själv 😛 )

Dekorationer
Tim Holtz ”Fragments” (de fyrkantiga)
Större brads, gärna lite skimrande eller i metallfärger
Pearl Flowers (Finns hos Scrapgalen)
Pebbles (finns superläckra från Prima med fina ord i vintage-stil)
Primas blomrankor (Löööööve! Skulle vilja ha hur många som helst.)
Andra roliga blommor. 🙂 Magdas har mängder av snygga blommor, ex. dessa och dessa och dessa.
Pärlswirls eller blingswirls
Bokstäver
Thickers (ej i chipboard om det inte är glitterchipboard) i färger som ex. brunt, grönt, cerise, rosa, svart eller vitt
Tiny Alpha (såna där fyrkantiga bokstavsstickers i alla möjliga fina färger) 

Vill inte ha:
Stickles, Liquid Pearls
15×15 papper (har så många redan)
Minialbum eller saker att altra
Chipboardthickers
Saker med babytema
Clearstamps (fast clearstamps-swirls är helt okej)
Garn
Knappar
Klistermärken (förutom alfabet)
Blommor från YouDo eller Reprint
Blommor som ser konstgjorda ut (rutiga, prickiga, embossade, i neonfärger osv.)
Miniblommor
Hysteriska mönster
Paljetter
Filtband
  

Såå, det var nog allt! Om någon skulle vilja skicka en liten RAK eller grattiskort så skriver jag helt enkelt ut min adress:
Anneth Strinnholm, Stångehamnsvägen 181, 572 61 Oskarshamn.
Skamlöst va! 😆

Till Älskling: Du skyller alltid på din teflonhjärna som orsakar att du glömmer bort varenda liten grej som jag under året sagt att jag önskat mig. Nu kommer du inte undan! 😆 Tips från coachen:

Kraaaaam!

2 thoughts on “Önskelista!

  1. hi hi.. vad smidigt.. å så lätt för alla snälla släktingar att hitta precis vad man önskar sig… *perfekt*…

    undrar hur det kommer sig att man som scrappare (eller tjej i övrigt antar jag) kan göra sina listor oändliga *ler*… själv är jag en sån som vill ha allt jag ser… å gärna lite till.. hi hi…

    aja.. hoppas att du får massa roliga saker då… =)

Kommentera

