Scraphörnetankar

Snart fyller jag åååår! Jo ni, hela 28 fyller jag den 4 augusti… Tanken är att jag då ska få köpa lite grejer på IKEA i födelsedagspresent så att jag äntligen kan få en fin och lite mer lätthanterlig scraphörna. Det kommer passa så himla bra, för vi ska snart tapetsera om i köket och väggen där jag har mina scrapgrejer kommer att bli en mörkt röd fondvägg! Läckert är bara förnamnet! 😀

Just nu scrappar jag som sagt i köket – vi har en tvåa så det går inte att ändra på. Dock känner jag att mina två små bokhyllan Billy som jag då har bakom ryggen på mig där jag sitter inte är så jättebra. De är ganska fulla redan så jag har fått börja spika in spikar i väggen så att jag kan hänga saker där i stället. MISÄR! Lösningen är:

Bokhyllan EXPEDIT!

Nåt sånt här tänkte jag mig. Ja, själva hyllan då så klart, innehållande korgar, insatser med dörr, insatser med lådor…massa små stafflier så att jag kan visa upp lite alster… Över hyllan som dekoration kommer jag ha ett gäng små canvastavlor. Inget avancerat; jag har köpt sju urläckra matchande vykort (ca 14.5×14.5 cm) som jag tänkte fästa på svartmålade canvasar och hänga upp bredvid varandra.

En stor clip-it-up-karusell kommer att stå bredvid hyllan och innehålla thickers och alla stämplar (som är laminerade på A4-ark). På väggen bredvid tänkte jag mig ett par tavellister (antingen för stickles, crackle paint och sådant smått eller för uppvisning av LO’s) och någon vägghylla som jag kan ställa små glasburkar med blommor på. Eventuellt också en metallstång med krokar där jag kan hänga alla Tim Holtz-grejer på ett och samma ställe.

Jag hoppas att det kommer bli bra! Jag är i första hand inte ute efter att skapa ett gigantiskt förvaringsutrymme; det är lätt att svepas med när man ser alla supersnygga scraprum som finns, men jag kommer aldrig att vilja ha tusentals papper eller hundra olika förpackningar blommor eftersom jag inte scrappar på det sättet. Jag försökte tänka ut en hörna som främst gör allting lättåtkomligt, med var sak på sin plats. Det gillar jag!

Nu ska jag laga lite mat. Kram på er!

7 thoughts on “Scraphörnetankar

  1. heeeeeeeeeej…
    åhhh ja, jag har just exakt den hyllan i mitt krypin å den är bara superbra!! Får plats med llt… Album, lådor, åså ja, precis kan man ha lite av sina favorit scrappsidor på den så att man får som en liten galleria i sitt pysselrum!! 😀 Peeerfekt!!

    Du visar väl bilder sedan när du är klar!! 😀

    Å himlans så nyfiken jag blir på ditt cracklepaint projekt!! 😀

    Kraaaaaaaaaaaaam

  2. Åh snyggt! Tror att det blir kakonbra! Jag har en liten expedithylla i mitt scrapphörn, och jag älskar den!

    Vill se massa bilder när det är klart 🙂

    Kram

  3. Det kommer nog att bli riktigt bra det där alltså!! Och vilka fina ritningar du har gjort alltså. Hyllan verkar himla bra med.
    Vi har pratat lite om den med men jag tror inte att den får plats här alltså. :S

  4. Det ser helt fantastiskt ut………(får en längtande blick och drömmer mig bort till ett alldeles eget pysselhörn) sitter för närvarande i köket jag också. Det kommer bli perfekt, hoppas vi får se bilder sen när du är klar.
    Ha en bra vecka
    Kram Eva

  5. Roligt att få planera sin alldeles egna hörna 🙂 Tror din kommer att bli jättebra, har själv den lägre expedithyllan och är jättenöjd. Hoppas också på att få se bilder på det när du är färdig!Var kan man hitta en sådan clip-it-up-karusell?
    Kram Sofie

  6. OOooo va spännande det låter!!! Längtar efter att få se lite bilder! Kommer bli kanon! Av dina tankar o skissen att dömma 😉

    O vet du vad? Du är exakt 6 dagar äldre än mig 😉 Fyller 28 den 10 augusti! Själv ska jag önska mig massa kladd i present! Distress inks, dubbers, mists.. ja.. o lite stämplar o masker.. ja.. hihi.. vad jag ska leka!!! Hoppas att jag får nåt bara.. folk verkar tycka att presentkort i en webbutik är en tråkig present *grrrr*

  7. Det ser ut att bli urbra! Jättefin skiss så det kan ju inte bli annat. Håller själv på att byta mitt scraprum till ett STÖRRE och försöker i samma veva rensa och komma på smarta/snygga lösningar. Men oj så mycket saker man upptäcker att man har. Men det är svårt att rensa….

    Kram

Kommentera

