Ytterligare ett CC-bidrag

Hej på er i sommarvärmen! Igår var jag gräsänka, och jag ägnade dagen åt att scrappa och äta frukt (vem har ork att laga middag jämt?). Bidraget som jag ska visa er är efter Morfens skiss och tog en evighet att få ihop eftersom det var så många småmoment som skulle fixas. Jag ska visa…

Här har jag fört mitt distresskladdande in i LO-världen. 😛 Båda bakgrundspapperen har jag gjort själv med distresser, glimmer mist i guld, embossingpulver i kopparnyans, strykjärn och massor av stämplar.

Blommorna fick jag i en liten RAK från goa Alex. Hon sa att hon hade problem med att få med dem på ett alster (de var ganska spräckliga) och lovade att jag skulle få ett par om jag berättade vilka papper som jag hade använt tillsammans med dem. Ehehe…ja du Alex… JAG FUSKADE! Först färgade jag blommorna med chokladbrun mist och gav dem guldglans, och så ryckte jag bort pistillerna och satte dit fragments från Tim Holtz i stället. Och papperen är av märket Lillnettan. 😀

Klockan står förresten på 14, som är klockslaget då vigseln startade.

Aaaah, jag älskar masker! Jag lade till en ytterligare effekt också genom att svampa lite färg genom punchinella.

Cirklarna stansade jag ut i Cuttlebuggen och stämplade i. Sen blev det 3D-kuddar och Crackle Accents.

Jag blev väldigt nöjd med denna; är inne i en period där mönsterpapper inte är så roligt men distresskladd är desto skojsigare. 😀 Kram på er!

4 thoughts on “Ytterligare ett CC-bidrag

  1. Otroligt va mycket snygga saker du gör! 🙂
    Visst är det kul att leka med distresser? Man blir lite smutsig bara… 😉 Jag är lite dålig på att visa mina distressade alster, men jag tror att kanske att jag ska ta mig i kragen nu. Fick inspiration av dig!

    //Annica H

  2. Men WOW! Det är så kul att göra egna mönsterpapper och du gör det SÅÅÅ snyggt! Skitläckert rent ut sagt! vill bara titta på alla detaljer – och de små cirklarna med bokstäver blev urläckra!

    kram,
    Nenne

Kommentera

