Yolis dekorationsutmaning

Hej igen! Hoppas ni har det bra i sommarvädret! Själv sitter jag inomhus alldeles för mycket känner jag…men jag tycker bäst om att vara ute mornar och kvällar när det är sommar; jag är så väldigt ljus och har känsliga ögon så solen känns behagligast då. Kanske blir det en kvällspromenad om en stund?

Jo! för ett tag sedan så hade jag turen att vinna ett gäng dekorationer av Yoli – vi var tio vinnare som fick lite smått & gott hemskickat, och utmaningen var att göra ett alster som innehöll allt i paketet (samt mer, om man ville). Nu var jag ju liite för ivrig och glömde fota dekorationerna innan jag satte igång, men det innehöll:

  • Utstansade blommor i brunt och rosa
  • En rosa miniros
  • Små vita blommor
  • Ett grönt blad
  • Två bitar mönsterpapper, 10×10 cm
  • En tag
  • Ett brunt band
  • Tre guldiga paljetter
  • Två knappar
  • Ett ljusrosa papperssnöre

Så här blev resultatet! Jag måste som alltid ”krångla till det” och började med att stansa ut blommor ur mönsterpapperen eftersom de kändes svåra att få med på annat sätt. När jag stansat klart tyckte jag att hålen som blev kvar efter det utstansade utgjorde en fin mall, så jag gjorde en bakgrund till LO:n genom att lägga papperet på LO:n och dutta ljust rosa crackle paint i hålrummen. Fina rosa cracklade blommor blev det! 

De andra blommorna har jag chalkat, böjt till och satt kring det vackra naturfotot. Knapparna knöt jag snöre i och satte där också. Guldpaljetterna syns knappt på fotot (grrr!) men de är stoppade under fotografiet i en visuell triangel för att bara kika fram till hälften och glänsa lite fint. 🙂 Bandet sitter i den distressade tagen tillsammans med lite guld-tyll.

Ja…så är det ett stort nyckelhål i grungeboard som jag har distressat, guldmistat och embossat, och en Tim Holtz-dekoration och så några droppar 3D-lack. Det har jag lagt till själv. 🙂

Yoli jag ska se om jag kan fota lite bättre i morgon, en del dekos syns lite dåligt som sagt. Men håll till godo så länge! 😀

Kraaam!

6 thoughts on “Yolis dekorationsutmaning

  1. åhhhhhhh wow sååå himla fint det blev!! Så smart att göra blommor av pappret!! 😀
    Å smart att anvönda mallen till cracklepaint!! meee like alot!!

    Kraaaaaaaaaaam

  2. Och som vanligt så fixade du även den utmaningen med bravur! Wow alltså! Så snyggt och så himla fantasifullt – dela med dig av inspirationen!!! *vill ha*

    Och alla grejer du gjort till SScropen… men wow alltså! Me very impressed! (och lite sotis… Jag vill ju också! *ler*)

    Tack för ditt midsommarmail, blev så glad!

    Och du – kaffeawarden tillägnade jag dig först..Haha! Jag skapade den och sen hann jag inte med att berätta det för mottagarna – så nu har den hunnit segla scrapvärlden runt och många vet inte ens att jag gett den till dem.. Haha! Men huvudsaken är att den går vidare till alla underbara bloggar ”out there”!

    Hursom, just nu är jag fullkommligt scrapsugen, men har ingen jäkla tid. Allt bara spinner på och jag får lite panik. Har så många måsten och annat tråkigt – och då är jag ändå hemma på heltid?! Men det är jag själv som är så puckad och sätter upp dessa måstena! *ler* Har iaf bestämt mig för att pyssla nu i helgen – har ju shoppat mängder med scrapgrejer – bland annat två set av GreetingFarm-tjejerna! Men wow vad snygga de är! Dock till ett mycket, mycket dyrare pris än du ger! *ler snett* Har redan hunnit färglägga några av dem!

    Annars då? Vad händer? Har du ”lata sommardagar” nu? Eller du scrappar kanske mest? *ler*

    Ha de bäst tjejen!
    Kram / Angelica

  3. Vad läckert det blev, gillar hur du placerat ut blommorna. Tycker aldrig att jag lyckas att få det att se naturligt ut så som du lyckats göra. 😛

Kommentera

