I love you & I like you

Hej på er sötnosar! Jag håller som fullt på med att cybercroppa på Svensk Scrapbookings forum och kämpar med att beta av alla kortskisser. Jag har följt Jozies kortskiss…

(Fin, eller hur?)

 

…och så här blev mitt resultat. Blev rätt nöjd faktiskt! Texten är från ett journalingkort som var för stort för att passa innanför chipboardramen så jag rev helt sonika sönder det och pusslade lite. Papperet med svart text längst bak är en jättestor textstämpel från Purple Onion Designs.

Lite svart chalk och guld på blommorna. Har även använt en av mina nya favoritstämplar från Tingtura:

Jodå, den kanske inte ser så mycket ut för världen men OJ vilka roliga effekter man kan skapa! Den kan ge vad som helst ett lagom slitet utseende på nolltid!

Embossingpulver lite här och där blev fint tyckte jag.


Jag väntade en evighet på att det här lacket (Crackle Accents) skulle spricka igår, men förmodligen lade jag på ett för tjockt lager så det skedde aldrig. Grrr! Jag fick lägga hela kortet i frysen och sen böja lite på det för att få till åtminstone ett par roliga sprickor i lacken. 😛

Vad tycks?!

Nu ska jag ge mig i kast med nästa kortskiss tror jag, uppbyggd av tre cirklar. Spännande! Jag är lite inne i det romantiska för tillfället, det brukar pendla mellan någon sorts vintage-grunge och färgglatt a la Tingtura beroende på humör. :mrgreen:
Kram på er!

2 thoughts on “I love you & I like you

  1. åhhhhh helt underbart kort… hlet krispigt och läckert… underbara färger… wooow…

    japp, stängerna under hyllorna är från ikea och tillhör egentligen köksavdelningen.
    Minns inte om de fortfarande har kvar exakt mina stänger eller om de gjort om dom snyggare. Men funktionen är ju ändå densamma. Dessa kostar nästan inget 39kr stången + nåt liknande/korg…. 😀

    hoppas du får det bra i ditt pysselrum!! 😀

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam

  2. Ooooh *svim*
    Så himla läckert!!!
    Jag måste då köpa en massa TT stämplar *suck* så då blir jag utan slant när lönen kommer *gråter* men vad gör det 😉 när jag har snygga stämplar *skrattar*
    Kram kram

Kommentera

