Semesterbilder

Hej på er sockerbitar! Nu är jag tillbaka i Oskarshamn igen! Känns mycket skönt faktiskt…alltid härligt att komma hem igen och packa upp alla grejer man köpt och sitta och skrota i TV-soffan i myskläder med ett glas vin utan ”krav” på sig att hitta på grejer. 😀

Vi har haft det jättebra! Bott fint, ätit gott, shoppat massor och hittat på roliga saker varje dag. Jag ska visa massa bilder för er…

Först var vi i Lysekil och firade den här lilla filuren. Ösregn, men inte en enda sur min hos studenterna. Skönt att se!

Vi firade lite snabbt hemma hos E’s familj och åt god studentbuffé, men sen drog vi till Göteborg.

Hotell Eggers är MYSIGT! Kolla sängen med sänghimmel! Det fanns även en stor kristallkrona i taket…

 Badkaret var lite litet. 😉 Jag lyxade med citron-badbomb.

Vi åkte rolig turistbuss och kände oss lite som apor i bur när de riktiga göteburrrrjarna pekade på och vinkade mot oss.

Vi tittade på coola djur (här är en drakfisk) och lekte loss på Universeum. Jag fick se VITHAJ! *lycklig*

Goda kakor och god mat åt vi…sista dagen blev jag lite matförgiftad men det gick över snabbt. Rekommenderar inte att åka Paddan när man känner sig spyfärdig.

Här kravlar vi runt på golvet för att kunna köra under bron Osthyveln med guidebåten Paddan. 😀

Fina parker fanns det. Här sitter vi och väntar på att det ska bli dags att gå till bion och se Terminator 4.

Botaniska trädgården var en fin upplevelse. Jag hade varit där tidigare med en extatisk botaniklärare…inte lika skoj utan hans hänförda tjut men underbart ändå.

Anneth i gröngräset.

Anneth klädd för shopping. Hjälp vad vi handlade! Jag har nog mest köpt grejer som jag kan kladda och experimentera med (inte så mkt dekos alltså); cernitlera, krympplast, embossingpulver, massa pearl makers, magnetark (till förvaring av mina spellbinders och andra dies), massa stämplar, tre förpackningar hydrangea-blommor, crackle paint, lite papper… Kristofer shoppade snabbt och effektivt på Games Workshop och är fortfarande lite i extas tror jag. 😀 

Jag fick även öppna paketen från min swapp på Svensk Scrapbooking. 14 juni (bröllopsdagen) var det dags. Fick massa fina grejer som ni ser! UTEE, Tim Holtz Fragments, blommor, thickers, Pearl Maker, glimmer mist, crackle paint, en embossingfolder, distressdynor mm…

Ja, det var väl semestern i ett nötskal! Massa aktiviteter, trötta ömma fötter, god mat, härliga minnen.
Idag har jag grav scrapabstinens och ska ge mig i kast med en dekorationsutmaning som jag fått från Yoli.
Kram på er vänner!

/Anneth

 

5 thoughts on “Semesterbilder

  1. Grattis i efterskott snäckan! Det var ju inget dåligt shoppande och inga dåliga prylar du fick i swappen!

    Enligt fotona så ser det ju onekligen ut som om ni haft det väldans mysigt och trevligt! Bara hotellet hade jag varit nöjd med… *ler*

    .
    .
    .

    Tänk att få S O V A där! (För du trodde väl inte jag menade något annat?!)

    *fniss*

    Vi hörs snart snäckan!
    Ha de så gott och ha en riktigt trevlig midsommar tjejen och hälsa Kristofer också att han också får ha det så trevligt *ler*!
    Kram / Angelica

  2. WOW vilka coola bilder du tagit! badkaret var bäst!! Den får du scrappa!! Visst är Universeum bara så skoj!! Vi blev som barn på nytt när vi var där1 Nu får vi snart träffas IRL sötis!! Kramar och glad midsommar!

Kommentera

