Väskdjungeln…

Jag går i scrapväsketankar. Snart stundar Scrapgalens träff och jag känner att jag inte vill släpa med mig min otympliga tygkasse från ICA Maxi dit…men vad ska man ha då?!

Jag har klurat och kommit fram till att eftersom jag inte planerar att åka på träffar så ofta så vill jag inte ha en sån där extremdyr väska på hjul, utan jag vill ha en genomtänkt axelväska med plats för pappersförvaring och mängder av fiffiga fack. Tanken är också att den inte ska kosta skjortan, för jag vill inte betala överpris för väskan bara för att den är rååååsa och gullig. *skrattar* Scrappiz har ju en artikelserie från 2007 som testar väskor och jag hittade en Karen Foster-väska där för under 400 kr som jag blev kär i, men tror ni att den finns i handeln idag? Näää! Den är väl gammal och omodern nu…suck…

I alla fall, dessa har jag hittat:

Den översta kostar ca 500 kr (frakt enligt Postens tabell…hm känns som om det kan bli dyrt?), mittenväskan är dyrast med sina 600 kr (ca 700 kr inkl. frakt) och den näst understa väskan är budgetalternativet för under 300 kr (50 kr i frakt). Den lila väskan är väl ingen axelväska egentligen men den verkar svälja massor och kostar strax under 400 kr…fast å andra sidan kan man inte bara beställa den hur som helst utan förhandsbeställning görs om det är minst tre som vill ha den samtidigt. Voyne voyne. *ler*

Logiken säljer mig att jag då helt enligt mina ädla principer borde köpa den blå Fiskars-väskan för den är billig och har det jag vill ha. Då kommer min kära make och säger att han tycker att den blå är skittrist, att han gillar den dyraste väskan och att jag borde köpa den. (Ja, min man är underbar.) Grejen är väl att den väskan är just råååsa (iaf med rosa detaljer) och gullig…och kanske överdyr? Känner dock att mina principer vacklar för den ÄR ju fin och verkar bra. Gaaah. Vad tror ni? Vad ska jag göra? Är det någon av er som har någon av dessa väskor eller har tips på andra så hojta gärna till!

Nu ska det packas för vår semesterresa! Vi åker i morgon bitti och sedan kommer vi hem onsdagen därpå.
Stora kramar till er så länge!

/Lillnettan

3 thoughts on “Väskdjungeln…

  1. Först av allt så måste jag säga, wow så mycket fint du gjort sen jag var här sist!! 🙂
    Jag har ingen av väskorna, det enda jag har i väskväg till scrapingen är en vertygsväska. 😉 Men jag tycker att du ska slå för fiskars väska, den ser jättepraktisk ut och dessutom är den ju billigast, inte helt fel eller hur? 😉 Den skulle nog jag ha tagit om jag skulle köpa nån. Färgen spelar väl ingen roll, huvudsaken är att väskan fyller sin funktion och dina ”krav”. 🙂
    Kramar från Lena

  2. Hej älsklingvännen!

    Gud vad jag missat mycket härinne! Men det vet ju inte du – för du är väl i Götet nu och njuter (regniga) men mysiga dagar med massa bröllopsminnen va? *ler*

    Sååå fina alster du gjort och jag sitter som valigt och bara dreglar och tittar, tittar, tittar – det går inte att se sig mätte på sakerna, så är det bara!

    Själv är det fullt ös och medvetslös, eller nästintill iaf. Är trött, grinig och allmänt tjurig. Ja, så är det väl ibland. Men förhoppningsvis går det över snart!

    Ha de bäst tjejen och jag hoppas få höra en full (nåja – lite grejer kan du få hålla för dig själv.. *skrattar*) redogörelse om er minisemester!

    Kraaam / Angelica

  3. Hej vännen!

    Jag som har klämt på alla dessa väskor kanske får tipsa lite 😉

    Nu vet jag ju att jag säljer alla dessa, men jag rekommenderar inte den översta… stel och hårt och svårt att bära med de handtagen.

    Den andra uppifrån är supernice!
    Kommer i veckan och den är lätt att packa och bära.

    Fiskars, då…
    Bra och praktisk om än inte den snyggaste…
    Men den är stadig och bra.

    Den nedersta är ändå min favvo…
    Den kommer hem i början av augusti 😉
    Slukar massor (har sålt en hög och alla är nöjda).
    Priset är ju i jämförelsen jättebra med tanke på vad den rymmer jämfört med de andra.

    Litet minireferat bara så här mittinatten när jag inte kan sova 😉

    För övrigt har du gjort massa fint och jag måste kika vidare!

    Stor kram!!

Kommentera

