Gottåblandat

Hej på er! Idag är en äventyrsdag…Kristofer gick på semester igår och föreslog idag något oväntat att vi skulle åka ut till hans jobb (kärnkraftverket) för att han ville visa hur det såg ut där. Vi har kikat på en utställning, klättrat upp i ett väldigt högt, läskigt utkikstorn och badat nakna (iaf jag, K hade med badbyxor) vid utsläppet, vars vatten är 10-20 grader varmare än det övriga vattnet (kan tillägga att det är rent, utan strålning och sånt…). Det var skoj. Sen kom det massa skrikande badsugna tonåringar så det blev ett snabbt skutt upp ur vattnet och tillbaka in i den varma goa bilen. 😀

Jag har lite alster att visa upp! Inget jag är jättenöjd med, men håll till godo:

Jag fick via Allt om Scrap ett sponsorpaket med studenttema från Grodans Scrapgarden, och eftersom jag bara hade studentkort på mig själv så fick jag scrappa dem.

En liten närbild. 🙂 Kortet är kvar i sin ram helt enkelt eftersom det suttit där i tio år och jag tyckte att det såg fint ut där. Gluedots fäster allt!

Det känns underligt och jobbigt att se mig själv på studentbilderna; fick en liten depp-period efter att jag hade scrappat dessa. En del av er vet att jag hade ätstörningar i gymnasiet, och det känns konstigt att se bilder på en ”normalsmal” Anneth (är en rätt nöjd stl 42 nu). Jag kommer ihåg att jag hade haft en hetsätningsperiod veckorna innan studenten, gått upp sex kg och nästan inte fick på mig kjolen. Efter studenten gick jag ner i vikt igen, gick upp, tränade varje dag, hade ångest, kräktes, hetsåt, gick ner…i en enda karusell där allt handlade om mat och vikt. Jag fattar inte att jag stod ut! Efter att ha bott hemma efter studenten i ett och ett halvt år utan att orka göra annat än att fokusera på att bli frisk kom en vändpunkt när jag till sist flyttade hemifrån och började plugga i Örebro. Och numera mår jag bara fint. *ler*

Det här fick mamma på Mors dag, för jag tyckte det passade som ett Mors dag-kort också.

Ett mappkort, som blev rätt bra faktiskt. Jag är tveksam till dekoren på utsidan, hade velat ha en sån där oval Inkido-studentstämpel där plus ett lager utstansade spellbindersovaler i matchande cardstock under…men jag har varken eller så det fick va’. 🙂

Insidan…

Och här är fem grattis- eller inbjudningskort med ”gördel”, snabbscrappade men ändå rätt arbetade.

Hon är för söt, Tingtura-tjejen med blombukett! Som synes har jag dekorerat henne med 3D-lack. Jag är nog lite addicted to lack. 😛

Nu ska jag spela lite spel! Ta hand om er!

Kram Anneth

6 thoughts on “Gottåblandat

  1. Du är som en skapar-maskin som aldrig slutar 😀 (vilket är mycket bra!)!!!! Vet du … jag blir så glad när jag tittar in på din sida, alltid så mycket färg och vackra ting!!! De där fem inbjudningskorten ser inte alls snabbscrappade ut!!! Hörru..lär ut din magi till oss 😀

    Önskar dig en härlig söndagkväll!
    Kramisar, Sara

  2. Gillar dina ”Gördel”-kort!!
    Tänkt flera gånger att jag ska göra färdigt lite ”bra-att-ha”-kort, men det blir inte. Fullt upp att hinna med dem man ska i tid…

    Ha en skön vecka.

  3. Ja mappkortet blev ju min favorit…givetvis ..hihi
    Ängeln blev så fin på kortet och givetvis är alltihop här inne mycket snyggt
    Puck/Stämpelboden

  4. Himla mkt fint tjejen!!!! Gillade verkligen gördel-korten. Har precis som ngn annan här skrev, tänkt at göra ett gäng kort som ”kan vara bra att ha”. Men när ska man hinna det?

Kommentera

