Bidrag två till Tingturas CC

Den här LO’n är den första i en serie av två – utmaningen är att använda samtliga stämplar som man fick i ”scrapmakarens stämpelpaket” på två LO’s och gärna visa upp olika stilar på de båda. Jag har gjort en lite grunge-ig bröllopslayout…kanske inte så ljuv och söt men ganska romantisk ändå tycker jag! Jag använde alla stämplar som fanns med i kittet, men jag vet inte om de syns så väl på fotot. Det är stämplat med en texturstämpel runt fotot, som en ram, sen är det dropp-hjärtan på tre ställen (ett hjärta finns gömt lite under det högra notpapperet, strax ovanför där det står ”KÄRLEK”), en utklippt och embossad fjäril och en fläck som droppar stämplat vid nederdelen av hela fotot (dropparna sticker fram under den prickiga wellpappade remsan). Jag har inga dekorationer utom stämplar; jag ville skapa roliga effekter i stället. Alla pappersbitar inklusive fotomattan med fotot sitter på distanskuddar och en del detaljer är wellpappade. Jag har också vikt upp, chalkat och rivit bort en del av ”flärparna” till vänster på det djupröda papperet så det ska se lite extra slitet ut.

Såå, det var allt för mig idag. Nu ska jag ladda upp bidraget i Tingturas forum.

EDIT: Kom på att jag glömt lite grejer…som att skriva ”14 juni”, stämpla lite små hjärtan och att sy stygn i skarven mellan det röda och det prickiga papperet…ny bild kommer kanske i morgon, har inte bestämt mig för om jag gillar den nya eller den gamla versionen bäst än. 😛

Kraaaam!

3 thoughts on “Bidrag två till Tingturas CC

  1. Åh vilken härlig Lo, riktigt mysig och grungig! Du vet ju att jag gillar den stilen – och visst är den romantiskt på ett mysigt och lite tufft vis!

    Och de nya T-stämplarna… Wow vad jag vill ha dem! Men nu får jag hålla lite i slantarna.. Det är dyrt att vara scrappare.. *ler*

    Ha en trevlig lördagskväll snäckan!
    Kraaam / Angelica

  2. Du har då verkligen lyckats skapa roliga effekter! Du är så otroligt bra på att använda dig av olika tekniker när du scrappar! *impad* Värsta utbildningen att kika in här 😉

    Kramen!

Kommentera

