Äntligen färdig!

Tårta till er mina vänner! (Hembakad bröllopstårta minsann, med hallonmascarponekräm och vaniljvisp.) Nu är jag hemkommen från Borås, trots trassel (för tredje gången i rad!!!) med SJ, inställda tåg, missade bussar osv. För en liten liten stund sen skickade jag in mina båda hemtentor och därmed är jag officiellt LEDIG! Hurra för mig! 😀 Visserligen har jag lite rester från andra kurser som ska fixas i sommar, men först ska jag minsann unna mig ett par veckor av sol, avkoppling och scrappande. Det låter fint det va?

Egentligen hade jag velat vara med på Tingturas CC, men varje gång jag tittar in där och ser alla fina tävlingsbidrag så får jag liksom en klump i magen och jag känner att…det är ingen idé… Det kan nog vara så att efter den intensiva slutspurten i skolan så är jag fortfarande så inne i prestationstänkande att det bara låser sig just nu. Jag ska ge det ett par dagar; tävlingarna avslutas inte förrän på söndag tror jag. Jag hade bra gärna velat vinna ytterligare en DT-månad…de är så mysiga de där Tingtura-människorna tycker jag.

Idag blir det rökt makrill, färskpotatis och kall sås, och ananas split-glass med maränger och jordgubbar till efterrätt. Ska det firas så ska det!

Kram på er sötnosar, och tack för alla goa kommentarer!

5 thoughts on “Äntligen färdig!

  1. Men jösses! Har du bakat den tårtan själv? Det är ingen hejd på vad du kan tjejen!!!

    En stor stor kram till dig för att du slitit så duktigt med tentorna och för att du har ”sommarlov” nu!

  2. Vad snygg den var. Ser riktigt god ut.
    Jag förstår hur du menar med CC alsterna som du läste på min blogg men samtidigt så försöker jag tänka att man gör alsterna efter sin egen förmåga. Inte efter andras. Och jag tycker att du är otroligt duktig!! Jag önskar att jag var hälften så duktig!!

  3. Anneth, jag måste nästan komma hela vägen till ostkusten och slå dig om du inte deltar i Tingturas CC. Du är ju så bra! Inte få prestationsågren här nu utan sätt igång och skapa. Jag tror på dig! Börja lite så lossnar det. Hade inte du köpt bägge CCpaketen med…?! :O

    Tack för söta kommentarer på min blogg. Kram!

  4. Jag håller med Katrin och får nog ta och följa med henne och läxa upp dig om du inte är med i CCn! 😀 Saknar dina underbara alster i forumet! Självklart måste du vara med! Vill ju se vad du hittar på med de nya stämplarna. 😛
    Kram Kicki
    PS. Maja tyckte att kortet du skickade till mig var jättefint! 😀

Kommentera

