10 sanningar

Hmm…jag har fått en award av Bellamio som går ut på att jag ska skriva tio sanningar om mig själv, men bloggsida.se vägrar ladda upp bilden som hör till awarden? Skumt. Äh, ni får en sån där fjortisbild igen med mig och mina braiga hörlurar! Förmodligen lyssnar jag på den här låten som jag hörde/såg på YouTube och blev så kär i att jag köpte den som mp3…

1. Jag älskar skräckfilmer och skräckböcker! Inte våldsorgier med kroppsdelar som flyger hit och dit utan gärna lite mystik, ett mysterium som ska lösas…som i The Ring eller What Lies Beneath.

2. Jag är ganska mörkrädd. Kan i och för sig vara ett resultat av punkt 1… Dörren till hallen ska vara stängd när jag ska sova för en öppen dörr (eller värre – en glipa!) gör att jag halva natten ligger och stirrar mot det som kanske, kanske skulle kunna dölja sig i mörkret.

3. Jag har en rosa IKEA-flodhäst vid namn Leif som brukar sova i min säng ibland. Det är dels för att reta Kristofer, som hatar Leif, och dels är det en sån där trygghetsgrej som grundade sig i när jag var barn och var livrädd för svarta pantrar (!!!) – jag hade två gosedjur på yttre sidan av sängen och en på insidan av sängen, så att pantern om den försökte ta mig skulle få tag på mina gosedjur i stället. Ingen större lojalitet mot mina nallar, jag vet…men djungelns lag är hård.

4. Jag samlar på Fantomen-tidningar och har en nästan komplett samling från 1980-idag. Ibland förväxlar jag saker från tidningarna med verkligheten – typ blandar ihop namnen Obama och Luaga (<– f.d. president i det fiktiva landet Bengali) – vilket får Kristofer att dö av skratt.

5. Om jag kunde skulle jag vilja bli jediriddare, alv eller ninja. Eller kanske nån typ av MARVEL-superhjälte. Det skulle vara coolt. Fast i verkligheten är jag bara en knubbig liten nörd med stora drömmar. :mrgreen:

6. Jag reagerar hellre på den kommande bikinisäsongen med att ta en glass än att sätta igång att hetsbanta. Jag utvecklade ätstörningar i gymnasiet; gick ner 19 kg på mindre än ett halvår, från storlek 42/44 till 34/36. Fick jättefin kropp, men hjärnan hängde inte med. När jag var ”klar” och skulle börja äta normalt igen så började jag pendla mellan att svälta mig själv vissa perioder och att hetsäta och kräkas andra. Jag var sjuk ett par år tills jag slutade med kräkningarna och gick upp alla kilon igen. Nu sitter de där de sitter och jag har hellre min storlek 42 än är sjuk kan jag säga. 😀

7. Jag gillar att skriva och ville verkligen bli författare när jag var yngre. Har även velat bli gymnasielärare i svenska och nu utbildar jag mig till bibliotekarie, så ja – ord är viktiga för mig.

8. Jag är vanligtvis oerhört disträ (tänk förvirrad professor) med huvudet uppe i det blå i min egen fantasivärld. Kan börja tänka högt lite när som helst, småskratta för mig själv eller göra små omotiverade skutt nerför en trottoarkant eller så… Verkar förmodligen helt psycho i andras ögon, moahaha!

9. Jag är pedantisk. Saker ska ligga på ett visst sätt, prydnadssaker ska stå i rak linje…jag är typen som går fram och rättar till dina tavlor om de hänger lite snett, så att säga. Däremot stör inte damm och annan skit särskilt mycket.

10. Den enda julprydnaden som jag verkligen måste ha framme varje jul är en ful griskulting i naturlig storlek som heter Grace. Jag fick henne som en sån där ”oseriös” julklapp av min bror och hans yngsta dotter ett år, och det har liksom blivit en grej att ha henne framme. Jag brukar ställe henne på platser där hon står lite halvt dold bara för att se folks skräckslagna miner när de ser henne kika fram, redo till språng.

Nu behöver jag sova. Märks det? 😉 Godnatt på er!

5 thoughts on “10 sanningar

  1. Äääälskar att läsa om dig! Du verkar vara en helt underbar själ min vän! Så länge du sprider så här mycket glädje omkring dig får du gärna vara lite psycho 😛 O skriva? Ja, det är du bra på.. Ge inte upp författardrömmen!

    *kramiz*

  2. Oj! Snuttegumman, det var inga dåliga reflektioner!! Men du är världens goaste!!!

    Ser grisen frmför mig där hon tittar fram, men stirrande blick och knorren i högsta hugg, hahaha…

  3. Hej hej! Har varit och kikat i din blogg, så mycket fint du gör!! Hittar massor av inspiration! Hoppas att det går bra att jag länkar hit från min blogg! Kram ztina

  4. Åh vad du bjuder på dig själv. Så härlig läsning, försåtr att du gillar svensak språket. Kan du inte höra av dej om du åker till Borås igen, jag bor nästan i Borås :=)
    Kramen Aase

  5. Heeej snygging!

    Älskar din fjortis-foton! Gillar dem så mycket att jag nu framkallatnågra som jag tagit på mig själv.. Haha! Mannen tyckte bara jag var sååååå fjortis… Men tillade att jag var fin på bilderna.. (OBS! Behövde inte ens använda pistolhot, du!)

    Härligt med dina tio sanningar och jag kan stämma in i många av dem!
    1:an är min favorit och precis som du säger så ska det vara läskigt – inte blodigt! Hua vad jag längtar efter en riktigt bra skräckrulle, var ett tag sen nu tror jag? Eller vet du något som ganska nyligen kommit på Bio/Dvd?

    Och du – tack för den roliga historien! Jag garvade och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen! *fniss*

    Dina mumsiga tårtor framkallar allt lite dregel i mungipan… Slurp! Kommer ihåg dem från BT! De är(var) så supervackra!

    Åh, har du införskaffat GorjussGirls-stämpel??? Majj gadd, precis den jag suktat efter – den är ju toksnygg!
    Men vet du vad jag införskaffat?!?!?

    En massa, massa tingtura-motiv! Swirls, dödskalle, cirkel, häftiga tjejen och både kortorden samt scraporden! Tror du jag har fullt upp nu med att sätta på EZ-foam och klipa klistrigt! Rackans att det ska vara så klyddigt, men det kan det kanske vara värt för de stämplarna!

    Nä, nu skulle ju inte detta bli en novell! Men det var ju några dagar sen vi ”sågs” och jag måste ju bara ”gratulera” till att det snart är er bröllopsdag och att du nu är officiellt ledig!

    Ha en toppenhelg snäckan!
    Kraaaaam / Angelica

Kommentera

