Enjoy the everyday life!

 

Så här ser det ut, mitt bidrag från söndagens nummer av Allt om Scrap! Temat för tidningsnumret var vardagsglädje. Fotot är från en bukett krispiga tulpaner som jag köpte till mig själv en mulen vårdag och ställde i vardagsrummet. Det var en sån där småsak som liksom gjorde hela min dag; jag gick och tittade på den och nosade på den och var helt enkelt bara glad åt dess skönhet! Det inspirerade mig till att runt LO:ns kant skriva ner små glädjekorn som jag upplever. Allt ifrån att ha en bra hårdag till att få ett leende av en bebis eller att få hem ett paket med beställda scrapsaker.

Bild två – visst liknar effekten UTEE? Men det är det inte! Det är vanligt klart embossingpulver. Jag målade grungeboarden med Promarkers och hällde sen direkt på pulver. Det fäste ganska bra…men inte överallt. Jag blev lite sur och sprayade på vatten och hällde på nytt pulver ovanpå det andra. Förmodligen klumpade kornen i pulvret ihop sig av vattnet och skapade den där fina daggdroppseffekten som ni ser ovan.

Idag är jag lite less på skolan. Jag satt igår och kollade upp hur mycket jag skulle behöva göra i sommar; jag har en del rester i två kurser från den turbulenta tiden när vi skulle gifta oss och vi i samma veva började planera för en flytt och Kristofer mådde så dåligt på sitt jobb och planerade att säga upp sig (det var liite jobbigt att fokusera på skolan under de stressiga förhållandena) och det ser ju onekligen ut som om sommarlovet kommer att flyga och fara. Men jag vill verkligen ha klart dessa kurser så det är bara att bita ihop. Jag får planera min tid så att det finns utrymme för massa bad och sol och grill ändå.

Jag har förresten gjort såna där Tiggy-knappar! Orkade inte scrappa igår (höll på med statistiktentan from hell) men jag gjorde fina lackknappar i stället. Kolla HÄR så förstår ni vad jag pratar om!

Här är de som jag blev nöjd med. Ska nog lägga på ett par lager lack till… Senil som jag är så glömde jag att peta ner en blingsten från början så jag lade dit dem när lacket hunnit stelna en aning. Det blev rätt fint också tyckte jag, som en liten ö i lackhavet. 🙂

Det blev finast på en lite buktande knapp tyckte jag. Denna ska jag nog ha på ett studentkort eller liknande.

Det var allt för idag gott folk! Välkomna tillbaka. Tycker om er… 🙂

Kram Anneth

 

6 thoughts on “Enjoy the everyday life!

  1. Ljuvlig LO! Gillar hela idéen med små saker som förgyller ens vardag! En sån borde man göra o hänga upp på väggen! Kanske lämna lite plats så att man kan fylla på listan… Åh! Vad du inspirera mig! Att inte tala om dina vackra knappar! Måste testa det jag med! Och ”daggdropparna” – wow! Va läckert! Alltid lika underhållande läsning här inne 🙂 Kramiz på dig tjejen!

  2. Vad läcker effekt med embosspulvret. Knapparna blev ju tjusiga. 😉 Jag har lekt med lite olika knappar, skadar aldrig att ha några på lager då det tar sin tid innan dem har torkat.

  3. Vad skönt att läsa om någon som har samma tankar om skolan ändå!! Du har satt många av mina tankar på print.

    Och urläckera alster! Och knapparna var ju grymma!!

  4. Åh tjejen! Vilken underbar LO – jag bli liksom så där gråtmild av dina glädje-meningar på kanten! Så vackert och så uppskattande! Uppskatta the little things…

    Och daggdropparna var ju coola! Måste testas! Så det är bara att spruta med vanligt vatten och hälla på pulver?

    Och ”Tiggy-knapparna” blev urfina! Jag har också lyckats med ett par stycken, men måste skaffa fler buktande knappar och små blommor! *ler*

    Hoppas du hinner fixa det med skolan, jobbigt att ha press på sig under det som brukar vara det underbara sommarlovet. Du får kombinera allt på ett så bra sätt som möjligt! De dagar du bestämt dig för att plugga – gör då bara det (hinner du sen sola/bada/grilla – se det som en bonus!) och de dagar som är vikta åt sol, bad & grill – strunta då fullkommligt i pluggandet och njut tjejen!

    Här är det fullt ös mest hela tiden, men så underbart härligt! Jag är helt kääär i lilla Kiara! Dock tar hon all tid i anspråk så det blir inte mycket över till scrap & dator… Jag har MYCKET att ta igen sen.. *skrattar*

    Hoppas allt är bra annars tjejen!
    Ha de bäst!
    Kraaaaam / Angelica

  5. Den är så ljuvlig din LO!!! Gillar enkelheten i den, trots att den inte alls är enkel… Du är proffsig du 🙂

    Kommer sakna dig på måndag, hoppas du får en ok vistelse i alla fall, och hotell är ju mysigt även om det bara är mini 😉

    Kram Kram!

Kommentera

