Födelsedagskort

Ja ja jag veet, det är likt de båda andra korten som jag gjorde nu senast! Men jag blev så kär i de där ramarna, och så är stämpeln den enda mer eleganta stämpel jag har som kan fungera som grattisstämpel… Jag hoppas på fler Inkido-grattisstämplar i födelsedagsswappen som jag är med i (drömma kan man ju!).

Måste bara slå ett slag för Graphic 45, ett pappersmärke som gör väldigt speciella papper i skönt gammaldags stil! Vissa är ”omöjliga” att använda som de är (har bara sett folk figurklippa ur dem) men de kan jag å andra sidan tänka mig att ha på väggen… Jag köpte några av de mer normala papperen häromdagen (hos CountryScrap, som har fraktfritt denna veckan ut – passa på!!!) och använde ett par av dem till kortet här ovan.

Kolla va, visst är de härliga? Det till vänster är tags redo att tryckas ut och användas som dekoration. Papper tre och fyra från vänster är fram- och baksida på samma papper – jodå, de är väldigt dekorativa på båda sidor. Min favorit är nog körsbärspapperet, väldigt retro!

…Här är två baksidor till. Wow! Spring och köp lite papper tycker jag, det kostar ju så lite nu när det är fraktfritt. Fint Tim Holtz-sortiment börjar hon få också, tjejen som har butiken.

Nu ska jag gå min bloggrunda och dricka kaffe. Vill du förresten att jag ska kika in hos dig, lämna gärna en kommentar här så springer jag och kollar direkt (nyfiken som jag är) – alltid roligt att hitta nya bloggar att beundra!

Kram på er!
/Anneth

11 thoughts on “Födelsedagskort

  1. Jätteläckert kort, vad gör det att du använder liknande placering när resultatet blir så läckert. 🙂 Why ruin a working concept!

    Varför köpte jag inte en CB när dollarn var låg? Why..!

  2. Helt underbart kort verkligen! Och du behöver verkligen inte göra studiebesök hos mig, snarare tvärt om!! Ska bli himla kul att se vad du gör med papperna!!

  3. Men wow snäckan! Inte konstigt att du fortsätter i samma stil – det är ju apsnyggt med den ramen och sen papperna då! Smaskens (om man nu hade kunnat äta dem!), men de ser ju bara sååå goda ut!
    Stämpeln är också så fin!

    Ha de bäst snäckelina!
    Kraaaaaaaam / Angelica

  4. Hihi! Hoppas verkligen att du tycker om blommorna… Gör du inte det kan du skicka dem vidare till nån annan 😉 Du får självklart måla av en! Du får göra precis vad du vill med dem! När du vill… Hoppas också att mitt lilla försök till kort överlevde resan.. hihi.. kort är sååå kul! 🙂

    Kram på dig gums!

  5. Hej Tim Holtz lillasyster, jag vidhåller! *s*
    Vilka snygga kort du gör!
    För att ni ska slippa ha böket att åka ner till Skåne har jag fixat en blogg själv, välkommen in att titta! Kram!

Kommentera

