Studentkort

Igår kom min andra Inkido-stämpel med Posten, jippie! Tyckte verkligen om den stora rosen, den är så dekorativ. Över lag gillar jag Inkido-stämplar väldigt mycket; jag skulle nog dö av tristess om jag bara hade dem att jobba med, men till lite mer ”stiliga” kort och beställningskort passar de ypperligt.

Ja, det är ju väldigt likt kortet här under som är till hennes syster, men i en helt annan färgskala som passar den här tjejen bättre. :mrgreen: Jag har gjort på samma sätt med chipboardramen (Crackle Paint + Glossy Accents) och dekorerat med Stickles.

I kortet under hade jag ju en liten blomhög som blickfång, och jag grubblade lite på hur jag skulle kunna göra något lika maffigt av bara en stämpel till detta kortet (jag ville ju inte att kortet till en av systrarna skulle kännas mer lyxigt än det andra). Efter ett tag kom jag på att jag ville göra rosen lite mer 3D, så jag stämplade upp ett par exemplar, embossade med klart embosspulver och klippte ut delar av motivet som jag sedan målade och monterade på varandra med 3D-kuddar. Det blev riktigt snyggt faktiskt, tre lager blomma! Blev ganska nöjd med färgläggningen också – först kändes det pinsamt platt, men efter att jag varit och efterarbetat hundra gånger med grå skuggor och fler lager röd färg så känns det rätt fint.  

Nu ska jag gå min bloggrunda och lyssna på Kamilla Läckbergs ”Predikanten” på ljudbok tillsammans med Älskling. Ha det gott, alla!

Kram Anneth

EDIT: Jag har fått en hel del frågor om ”stämpeln” som jag använder på baksidan av alla mina kort. Det är ingen stämpel utan en Word-mall som snällaste Mirabyll har knåpat ihop – HÄR kan du ladda hem den, byta text så den passar dig och skriva ut. Jag skriver ut på albumpapper och gör blomformer med hjälp av mina fina Spellbinders-dies.

5 thoughts on “Studentkort

  1. Wow så snyggt snäckan! Håller med dig om att hade man bara haft de stämplarna så.. (boooring!), men just till stilfulla kort är de skitsnygga!
    Jag gillar textstämpeln, var på vipen att köpa den häromdagen, men av nån outgrundlig anledning tog jag bort den ur varukorgen.. *bannar mig själv* Den hade varit bra nu i student & konfirmationsstunder eftersom jag inte heller har något studentmotiv… Jaja, det får väl lösa sig på annat vis!

    Alltså – Mirabylls sida, där har jag nog laddat ner allt som finns hittills! Hon är ju grym på fonter och word-dokument!

    Ha en superdupertrevlig helg!

    Många kramar / Angelica

  2. Hej sötast!

    Du.. jag måste ha fått total hjärnsläpp när jag skulle shoppa lite för inte så länge sen… köpte några blommor som egentligen passar väldigt bra till vintage, som inte alls är min stil (!?) Tänkte skicka ett par stycken till dig om du vill ha dem.. så du kan inspirera mig! 🙂 Ingen aning hur jag ska använda dem! Det enda jag vill är att du, om du lyckas få med dem nånstans, bloggar även vad du har använt för papper.. hihi.. Vill du det? Vill du hjälpa mig? 😉 Maila mig i så fall din adress på aleksandra.gadji@gmail.com

    Kram, kram!

Kommentera

