Skolavslutningskort

Min yngsta brorsdotter slutar nian i år och den äldsta tar studenten, så det är ett himla funderande kring allt som ska fixas. Själv ansvarar jag exempelvis för alla kakor och tårtor som ska finnas på studentfesten, och så ska ju presenter fixas – inte det lättaste, men det blir väl kontanter (det är ju allt de vill ha nu för tiden, ungdomarna *fnyser*) eller någon klocka. Eventuellt skulle jag betala ett frisörbesök ett par dagar innan studentbalen där E skulle klippa sig och kanske slinga håret lite. Det blir nog bra.

Mamma beställde varsitt kort till töserna och här är det som jag hittills knåpat ihop (till L, den yngsta).

Jag är ingen sucker för blått och gult till examenskort så det blev två andra sommarfärger, ljust rosa och lindblomsgrönt. Stämpel från Inkido, chipboardram från Jenni Bowlin.

Jag målade ramen med vit crackle paint, men den cracklade såpass att flagor föll när jag höll på att greja med kortet (hade vita ”mjäll” i hela knät) så jag lackade över allt med Glossy Accents. Det blev bra; jag behöll den cracklade effekten och lade till lite glans helt enkelt.

Detaljbild på min lilla rabatt. :mrgreen: Det blir fint att samla alla blommor på ett enda ställe. Jag tyckte det blev en sån stor tyngd åt höger så jag balanserade kortet genom att sätta en rad vita pärlor uppe till vänster på chipboardramen. Det blev bättre.

Och så baksidan, dekorerad så som jag dekorerar alla mina kort. Insidan är självklart också tillfixad, men det är för L’s eyes only…

Vad tycks? Skriv gärna en rad så blir jag glad.

Stora kramar från Anneth

11 thoughts on “Skolavslutningskort

  1. Wow vilket läckert kort. 🙂 Så mjukt & vårigt! Kommer bli jätteuppskattat är jag säker på. Läcker placering av rabatten också, det är nått jag jobbar med och det är inspirerande att se andras kort.
    En liten fråga, var har du gjort den tjusiga ‘Gjord av’-stämpeln? Det är ju kanon med all info i en stämpel!

  2. Vilket underbart kort!! Baksidan är verkligen enormt vacker med!! jag blir nästan mållös!

    Samt otroligt kul att du har börjat jobba med ”mina” färger. 😛
    Men för att säga sanningen insåg jag det först när du sa det att de är mina favoritfärger. I alla fall just nu. *s* Kram!

  3. guuuuud så fint!!! så underbara färger! (tycker inte heller om gult o blått) älskar detaljen med lilla hjärtat som du snurrat runt ramen! o din blomhög är för härlig! önskar jag kunde trolla så med blommor… tycker det blev himla häftig effekt med glansigt o cracklat på samma gång! man skulle aldrig kunna gissa att det blev så av en slump/missöde 🙂

    o baksidan… ja du tjejen.. vad ska man säga? hur fint som helst! det ger verkligen den sista personliga touchen.. läckert!

    o vet du vad? jag har scrappat två kvällar i rad!!! :-O vad är det som händer här, va? kan jag vara på G igen??? man kan alltid hoppas 😉

    kraaaam!

  4. Tjenamoss bruden!

    Sååå fint och jag är faktiskt inte heller en sucker på gul-blått, det känns inte längre så studentaktigt tycker jag? Nä, det är mycket, mycket snyggare med dina mjuka toner!

    Och din blomsterrabatt – gorgeous!! Och helt rätt gjort med pärlorna, det blev mer balanserat så!

    Och jag ställer samma fråga som Tiggy – var har du fått stämpeln ifrån, eller är den färdigupptryckt på papper eller vad?? Den är ju så läcker att sätta på ett alster tycker jag!

    Vad händer annars då? Mycket pluggande (hur länge har du läst och hur långt har du kvar?)
    Här händer antingen allt eller ingenting… Haha, men det är ju jag i ett nötskal! *ler*

    Jag ska försöka komma in på tingtura-forumet snarast, imorrn kanske? Lover du att ni är snälla där då? Och ingen klubb för inbördes beundran? *skrattar*

    Nä, dags att besöka de sista på bloggrundan!

    Ha de bäst!
    Kraaaaaaam / Angelica

  5. Öjöjöj va vackert! Jag är inte nån blomhögsfantast, men detta var helt rätt. Så snyggt markerad textstämpel.

    Och snygga pins med… 😉

  6. Men åh vilket underbart kort! Finaste färger, finaste detaljer och skapat av finaste Nettan! 😀

    En mycket glad student blir det tror jag!

    Har du det bra annars? Trevlig fredag + helg! Ps…imorgon händer det grejjer i min blogg…titta in då…jag kan knappt vänta själv! *fniss*

    Stor kram, liten kram och en kram till!

    / Sara

  7. Gud så snyggt!!! Bara älskar kortet!! Måste fråga….Den Handgjort stämplen….VAR har du fixat den nånstanns?? Sån vill jag ju åxå ha!!

    Ha det bra!

Kommentera

