Alla underbara bidrag!

TACK TACK TACK för alla underbara bidrag som kommit in till min tävling! Jag är alldeles paff! Hela nio bidrag blev det, varav två bidrag droppade in sent i går kväll (det är Pearl Makern som lockar förstår jag, hehe 😉 ).

Jag tänkte göra så att jag lägger upp allas alster i detta inlägg i bloggen så att de lättare kan beundras, och sen så återkommer jag med vinnaren när jag och maken har röstat. (Han är så uppspelt över detta och började direkt i morse att prata om hur vi borde gå till väga, med första/andra urval, poängsättning osv. Han tar det mycket seriöst kan jag lova!)

Tävlingen gick alltså ut på att göra ett bidrag i ens egen stil – det enda kravet var att man skulle kunna titta på sitt alster när det var klart, känna sig supernöjd med det och tänka ”Yeah, detta är JAG!”. Jag ville också att man skulle motivera vad det var som var ”jag” i alstren.

(Måste tillägga att bloggverktyget krånglar och krånglar så nu efter en timmes jobb tänker jag strunta i alla mellanrum eller brist på mellanrum mellan bilderna – jag tror ni förstår vad det står ändå. :-))

Bidrag nr 1:

Den här söta kärleksfulla LO’n med Tingtura-stämplar har Linda bidragit med. Så här skriver hon:

”En Lo på mig och sambon som jag är SÅ nöjd med! Allt utan de virkade blommorna,titeln och stämplarna är ifrån the nooks månadspaket i april. Paketet var verkligen i min stil!! Jag har nog ingen ren stil utan jag blandar rätt mycket förutom riktigt vintage med massor av dekorartioner, det kan jag inte. Men jag tycker att detta alster ändå ger en bra blick över min stil!”

Bidrag nr 2:

Tiggy har gjort detta välarbetade stilrena kattkort med den söta smala Tingtura-katten.

Varför är detta jag?
Dem typiska elementen finns med. Enhetliga färger som smälter in i varandra. Katten finns såklart med, katter är en stor del av mitt liv. Mina tre egna betyder så mycket för mig.
Blommorna som är strategiskt placerade i grupper såsom jag fått lära mig på blomsterskolan. Blinget finns med, det där lilla extra för att höja kortet.
Det är sparsamt dekorerat men dekorerat med stor omtanke – jag tar god tid på mig med varje kort innan jag är nöjd och fäster sakerna.”

Bidrag nr 3:

Yvonne har gjort detta häftiga kort i svart och silver. Läckra kontraster!

”Jag är nu inne i en period där jag gör kort utan motivstämplar men med blommor och band. Använder dock en swirlstämpel men oftast på insidan eller på tags. Älskar lila och rosa, men att göra nåt i svart tycker jag är såå snyggt och idag då jag fick hem dom svarta rosorna jag köpt från England så var jag tvungen att direkt göra nåt och det blev detta kort.

Ingen text alls. Blommor har jag stansat ut med RETRO-stans mellan och stor i samma papper som dekorpapperet och sen embossat i CB, svart ros i mitten med lite silverglitter. Svårt att se på bilden men hela kortet är i svart och silver.
Detta är JAG just nu och med detta kort vill jag bidraga i Nettans tävling.”

Bidrag nr 4:

Karina bidrar med ett ljuvligt rosa kort fullt av godsaker. *dreglar*
”Jag har ingen riktig stil. Jag gör mina alster efter hur mitt humör och sinnestämning för stunden. När jag gjorde detta kort idag så var (och är fortfarande) jag lycklig och glad. Jag var väldigt sugen på något sött så det fick bli en Tilda med en muffins i handen. Pappers biten bakom Tilda är ett papper med sötsaker på.”
Bidrag nr 5:
Dolliver har gjort ett läckert kort med den coola Tingtura-roboten.
”Lila och svart är mina favoritfärger, nästan ett måste på något hörn. Tingtura-roboten är helt underbar, är nog lite kär i han… Jag vill inte ha för mycket ”krusidull” på mitt kort, men det blev ändå de tre karaktäriska blomhögarna med lila rosor! Blåa blommor för att matcha roboten och lila för att matcha bakgrundspapperet. Rivna & chalkade kanter såklart!
Själva typen av kort ”Tänker på dig” och ”Kram” är ganska typiskt mig. Älskar att skicka spontana kort till vänner, speciellt om de är lite nere av olika anledningar. Så detta kortet ska en av mina bästa väninnor ha. Kan inte förklara mer om min stil just eftersom den är så o-stilig! *ler*”
Bidrag nr 6
(det är en så liten bild att jag kompenserar med att visa upp två):

H-zon/Cyllan har gjort ett härligt färgglatt kort, också med Tingturastämpel (märks det att det var många inne på Tingturas forum som nappade på min utmaning? *ler*).

 Typiskt för min stil är enkelt, mycket färg och lite busig (glimten i ögat) skulle jag själv säga. Jag blir i alla fall mest nöjd när jag använder den stilen på mina alster. Idén till det här kortet startade med den här tjejen, Ella (flicka som kramar hjärta) + mun med tunga och KYSS MIG-texten (alla ifrån Tingtura).

Varför det just blev Ella beror på att hon är (i mina ögon) en busig liten goo tjej som fixar den här busiga looken himla bra. (Och säg den om kan motstå en puss ifrån den här lilla tjejen??) […] Ett kort som gör en glad (hoppas jag) med mycket färg och bus – alltså ett typiskt kort i MiN STiL


Bidrag nr 7:

Lillblomman har gjort en blomsterdröm i rosa och grönt. Läckert!

Så här blev min! Varför är den en typisk LillBlomman lo då? Nu för tiden scrappar jag fort!!! Det måste inte bli mästerverk (inte för att jag är mästare) varje gång utan själva skapandet är viktigt för mig, den har färgen rosa i sig även fast det är en ”kill lo”, jag struntar i klassiska tjej och killfärger jag gillar färger helt enkelt!

Det är flera olika mönstrade papper då jag gillar att hitta färger och mönster som funkar ihop, det är en bunt med blommor på för jag tycker helt enkelt att det är fint! Fotot och känslan är viktigare än titel och journaling för mig. Har alltid svårt att få plats med det? När jag ser den här känns den JAG! Tack för en skojig utmaning Nettan!”


Bidrag nr 8:

ScrapLinda har gjort ett underbart vintage-alster!

”Jag har ännu inte riktigt hittat ”jag” när jag skapar/scrappar, men detta är vad jag skulle vilja vara jag. Fattar ni???? Jag älskar vintage, och önskar att jag vore riktigt bra på det, men jag tycker det är så svårt. Jag skulle älska att bara kunna hålla mig till vita färger, eller bruna färger, men det går bara inte!!! Har det med materialbrist att göra? Eller är det bara kompetensbrist, eller?? Jaja, så här blev det i alla fall, och så får det vara med det. Jag hinner ju knappast göra en ny, eftersom deadline är vid midnatt i natt! Men stolt över min LO är jag ändå, det är ju ändå bara min andra hittills…

Detta är jag, därför att:
Ja, som sagt så vet jag inte riktigt vad som är jag än, vilken stil liksom. Men vintage gillar jag skarpt när jag tittar på vad andra skapar, även om denna inte blev så himla vintage som jag hade tänkt mig från början. Men jag är någon som vill slänga på massor med blommor och andra dekorationer när jag jobbar, scrapa och chalka kanter – det är definitivt jag! Dessutom börjar jag fästa mig mer och mer vid färgerna rosa och brunt, gärna tillsammans.”
Bidrag nr 9:


Katrin har mailat in sitt bidrag, som är en härligt varmröd LO med en mycket liten, mycket söt tangokavaljer på.

”Vad är då typiskt mej… Först och främst den röda färgen, att jag scrappar ett älsklingsfoto på en av ungarna (även om det är gammalt) och till sist Tingturastämplarna. Jag lade fram massor med dekorationer som jag tänkt använda, men till slut blev det inget annat än glatt färglagda och utklippta Urban-stämplar. Väldigt typiskt, haha. Jag brukar även trassla in mig i en massa pilliga detaljer, men just här blev det väl inte så superpilligt.

Sen är journalingen viktig för mig och att sätta en talande rubrik. Det lyckades jag med. Jag hittade massa gammal kylskåpsmagnetspoesi, som äntligen fick komma till användning! Jo, en till löjlig typisk detalj: Jag måste alltid se till att få med bindestreck (tango-kavaljer) om jag avstavar ord i rubriker. Särskrivning är nåt jag ser rött över – en liten svensklärargrej förstås. Supertöntigt, I know.”

Så, det var alla underbara bidrag! Nu ska jag gå över dem en gång till för att se efter att jag inte missat något (hemska tanke!) och sedan är det röstningsdags (och frukostdags). Kram så länge!

/Lillnettan

4 thoughts on “Alla underbara bidrag!

  1. Majj gadd!? Hur ska ni kunna välja vinnare bland alla dessa vackra alster??
    Tur att Kristofer tar så seriöst på det, för här behövs nog kontrollräkning, urval och poängräkning!

    Ska bli spännande vem som kan koras som vinnare! Och jag ska säga att det är både blommorna och pearlmakern som lockar! *ler*

    Ha de bäst snäckan!
    kram / Angelica

  2. Men Oh vad spännande! Det var en riktig njutning att bläddra igenom alla bidrag och läsa allas text till. Det är verkligen en kul utmaning, att få vara sig själv.

    Så sött att din man är så ivrig! Kan inte se min man bry sig på det sättet, höhö.

  3. Hej. Jag är väldigt glad för att inte jag ska kora en vinnare bland dessa vackra alster. Vill tacka för en rolig utmaning. Ha en bra dag Kramar Karina

Kommentera

