Önskelista

Hehe, tänkte för skojs skull lägga upp min önskelista som jag har i en födelsedagsswapp på Svensk Scrapbooking. Den är jättelång och jag har slipat på den sen typ januari. :mrgreen: Det mesta kostar runt 50 kr för det är det vi ska utgå från på swappen.

Såå…det här ingår i Lillnettans våta drömmar för tillfället:

Favoritfärger: Chokladbrunt, turkost, oliv, vitt, gräddvitt, djuprött, rosa, cerise

Stilar: Många, men gillar bland annat vintage/shabby chic/grunge. Det blir rätt mkt rivna kanter, lager på lager och chalk, men ibland vill jag bara använda glada färger a la My little Shoebox, Pink Paislee och Imaginisce. Man skulle nog bäst beskriva min stil som ”schizofren”.

– Stämplarna jag önskar mig behöver inte vara nya! Likadant gäller om du ex. har en öppnad flaska med något som du knappt använt (lack, glimmer mist, crackle paint…). Ditt skräp kan vara mina diamanter!
– Har absolut inget emot EN ENDA sak som present – jag själv är en sådan som köper tre smågrejer till mig själv i stället för en lite dyrare (snål smålänning…), så jag har massa småbjäfs i lådorna. Du behöver inte ge många olika saker, alltså!

Vad är viktigt för mig?
– Jag älskar att bygga upp saker från noll och gillar därför alla typer av verktyg, färger och produkter som tillåter mig att leka och skapa, göra egna bakgrunder, måla och lägga till effekter osv.
– Tim Holtz är fantastisk, älskar hans produkter! Ge mig vad som helst som han varit inblandad i produktionen av och jag blir GLAD! Särskilt stämplarna är helt fantastiska… Bästa Tim Holtz-butiken tycker jag är http://www.hobbyochhantverk.se – de har det mesta jag vill ha, verktyg, stämplar, dekos…
– Stämplar är viktigt, då jag hämtar mycket inspiration från dessa.
– Swirls, då det är en form som jag älskar och som passar till mycket.
– Thickers i filt eller foam älskar jag att skriva med på mina alster, och med Tiny Alpha…

Önskar mig:

Stämplar
Tim Holtz-stämplar (även julstämplarna) – har ”The Artist”, ”Time”, ”Photograph” och ”Paris” (älskar dem! Kolla in sortimentet på http://www.hobbyochhantverk.se.)
Stämplar från
http://www.tingtura.se
* Alla tjejer från setet ”Majas vänner #1” – har hon som vinkar
*Journalingstämplar: gärna ”Cirkel linjerad”, ”Du är”, ”Scallop oval”, ”Scallop cirkel med stjärnor”, ”Stjärna” (alla från setet ”Journaling #2”)
* Ord från seten ”Kortord” och ”Kärlek 2009” (finns att köpa styckvis). Har bara ”Längtar efter dig”.
Stämplar från
http://www.stampelboden.se
* Mangatjejen med blombukett
* De tjocka pensionärerna. (Jag har ängelflickan som vilar armarna på ett moln, den stora älvan med randiga strumpor, mangatjejen som lyssnar på musik och de smala ”gamlingarna”.)
Stämplar med vintage-stil (gammaldags änglar, noter, frimärkesstämplar, collage, brev, filmstjärnor, fjärilar, fåglar, text osv.)
Stämplar från Inkido, även julstämplar.
Magnoliastämplar: Vinterkollektionen 2008 – Tilda med julstrumpor, Stor julgranskula. Julkollektionen 2008 – Tilda med hjärtekula, Smällkaramell, Grangren. Nyårskollektionen 2008 – Tilda & Edwin på is.

Pappersgrejer:
Papper 12” från Maja Design (önska kan man alltid! )
ALLT som har ungefär den här formen: { } Journalingrutor, 12×12” papper, tags etc.

Färger och verktyg
Distressdynor – Antique Linen, Distress Embossing Ink, Frayed Burlap, Old Paper, Fired Brick, Walnut Stain.
Pearl Maker (ex. ljusbrun, vit, rosa, svart….)
Glimmer mist av alla slag
Crackle Paint i alla möjliga färger – har Picket Fence och Tea Dye.
Genomskinligt UTEE (vet att det är dyrare än 50 kr, men tar gärna en halv förpackning eller så i en zippåse)
Embossingfolder till Cuttlebug – Script
Promarkerpennor – Vanilla, Satin, Pastel Beige… Har mest dämpade färger så jag kan gärna komplettera med ex. klarblå, limegrön, turkos…

Dekorationer
”Bling”-swirls (självhäftande bling i swirlformer, typ ”Say it in Crystals” och ”Say it in Pearls”). Finns bl.a. billigt hos http://www.pyssellyckan.se.
ALLT som kan passa till kort med vintagetema; metallgrejer a la Tim Holtz, Tim Holtz-biljetter, små gångjärn, pins, dekorationer att smycka blommor med, journalingrutor, tags/papper från Graphic 45…
Tim Holtz ”Fragments” (de är dyrare än en hundralapp men kanske en halv förpackning, om du redan har en hemma som du kan tänka dig att dela?)
Tim Holtz Hingle Clips
Tim Holtz Philosophy Tags
Tim Holtz Trinkets Pins
Tim Holtz Washers

Blommor
Vintage Bloom från Prima (finns hos Magdas)
Prima Dandies (finns ex. hos Brunkullan)
Prima Belle Fleur: Vintage Lapis, Vintage Topaz, Vintage Antique rose, Vintage Cinnamon (finns hos Magdas)
Blomrankor från Prima (gärna Cherry Blossom)
Såna där vita Primablommor som säljs i rör…för typ 200 spänn. En kvarts förpackning kanske? Några i zippåse?
Sammetsblommor a la Maya Road. Gärna ”Velvet Pleat blossoms”. Har dem med färgerna blå-grön-rosa.
Gardenior i mulberry från House of Inspiration eller från Magdas. (Vita och röda är nog finast.)

Thickers i ”felt” eller ”foam” i färger som ex. brunt, grönt, cerise, rosa, svart eller vitt – ”Legwarmers”, ”Playroom” och ”Giggles” är fina, exempelvis.
Tiny Alpha (svarta med vita bokstäver, vita med svarta bokstäver, beige med bruna bokstäver)

Vill inte ha:
Stickles, Liquid Pearls eller Fluid Chalk-dynor
15×15 papper (har så många redan)
Uppstämplat
Magnolia-stämplar utöver de jag önskat
Minialbum eller saker att altra
Dies
Chipboardthickers
Saker med babytema
Clearstamps (fast clearstamps-swirls är helt okej )
Garn
Utstansat
Knappar
Klistermärken (förutom alfabet)
Blommor från YouDo eller Reprint
Blommor som ser konstgjorda ut (rutiga, prickiga, embossade, i neonfärger osv.)
Miniblommor
Skrikiga färger
Hysteriska mönster
Paljetter
Filt

/Told you it was big! 😉

Kram!

3 thoughts on “Önskelista

Kommentera

