Lite DT-grejs

Ååååh, jag skrev ett inlägg förut men så strulade internetuppkopplingen när jag skulle posta så allt försvann.. *sur* Men nu ska jag minsann lägga upp det ändå!

Jag tänkte visa lite alster som ni nog kanske har sett på en del andra håll: en LO gjord för världsbokens dag-artikeln i Allt om Scrap, en som inspiration till ScrapGalens månadstävling och så två Tingtura-alster.

Inget större mästerverk, men den handlar om en av mina stora passioner: böcker! Jag har tagit med en fåtölj och kafferingar (stämplade med distress och kaffekopp!) som symboliserar två vanliga attribut när jag läser – en skön plats och en kopp kaffe. 🙂 Det finns även med lite fantasivarelser för att symbolisera att jag försvinner bort i en fantasivärld… Det orange monstret har jag tecknat sjäälv. 😀

Journalingen lyder:

”Att läsa är för mig att lämna vardag och verklighet en stund. Skratta, gråta, fundera, bli skrämd – allt medan jag själv sitter trygg hemma i fåtöljen med mitt kaffe.”

 

Hmm, jag gör ofta LO’s om kaffe när jag inte kommer på något annat?! *skrattar* LO’n är inte heller något mästerverk – jag gillar nog de små detaljerna bättre än helheten, så att säga. Var väl lagom inspirerad… Denna är på gränsen till godkänd eftersom Scrapgalens månadstävlingsbidrag bara får innehålla blått-grönt-brunt…men jag tycker minsann att de roströda prickarna är ”chokladsås-på-kaffe latte”-bruna… *ser blåögd och oskyldig ut*

Och så till sist Tingturakorten…

Detaljbilder finns i Tingturas blogg – kika gärna!

Puh, det var alla tror jag! Nu ska jag sova snart…kram på er!

/Anneth

7 thoughts on “Lite DT-grejs

  1. älskar din boktok-LO!!! så genomtänkta detaljer! vilken genialisk idé att stämpla kafferingar! man kan inte låta bli å fascineras av din kreativa hjärna! 🙂

  2. Sååå tjusiga! Me lööv them all! *ler*
    Så du är också en BokTok? Jag med. Älskar att ramla in i böckernas värld.
    Och Kaffe-LO:n då? Men hur gulligt är inte det och det knäppa är att det finns hur många vackra kaffe-foton somhelst som jag skulle kunna scrappa. What is the secret med kaffet då? Det både ser ut och smakar behagligt… Mmm.. *sörpl, sörpl*

    Men du? Vi hörs! =)
    Kram / Angelica

  3. Tjenna Bruttan! ;D
    Farfars internetuppkoppling funkar alldeles utmärkt! Vi har testat, dock ville han inte testa själv. Efter att ha försökt komma in på ”släktforskning.se” i ungefär en timme intorducerade jag YouTube, något som farmor tyckte mycket om (alla videos med katter som springer runt och bebisar som skrattar).. farfar däremot kunde inte förstå hur i herrans namn filmerna kom in i hans dator 🙂 Han är för go!
    See ya tomorrow! Puss!

Kommentera

