Idag ska det lekas!

Jojomen, på lördag smäller det! Då är det OskarsScrappen här i Oskarshamn och jag ska ansvara för lånebordet där det kommer finnas lite smått och gott till utlåning – en Top Score-bräda, lite masker, en Cuttlebug + olika dies, punchar, stämplar, en Crop-a-dile… Nu kan ju jag inte riktigt handskas med alla dessa manicker så jag fick låna hem dem från Bellamio idag så att jag kan öva lite. Ska testa att sätta öljetter med Crop-a-dilen och experimentera med de olika diesen (de är ursprungligen till andra maskiner så jag måste kolla upp vilka plattor som ska användas till vilka dies). Jo, och pillra med maskerna, det ska bli skoj! Top-Score-brädan verkar svår så den kommer jag nog få lämna åt sitt öde… 😕

Ska även försöka pilla ihop ett Tingtura-kort igen, det är snart söndag ju. Vart tar tiden vägen?!

SÅ – idag hittar ni mig säkrast vid pysselhörnan vid köksbordet. Kram på er! 😀

EDIT – Nu har jag lekt lite och fått ihop TVÅ Tingtura-kort! 😯 Skitsnygga blev de faktiskt om jag får säga det själv… Ni glömmer väl inte att kolla in dem på söndag i Tingturas blogg? 😉

Måste också fråga: finns det någon där ute som har en Crop-a-dile ”Big Bite” och kan berätta för mig vilka inställningar jag ska skruva fram för att sätta öljetter i alla vanliga storlekar?! Jag fick inte med någon bruksanvisning och YouTube ger inte så mycket hjälp. Jag tror man ska skruva på den undre vridmojen så att den visar 1, och sen variera mellan A och C på den övre vridmojen beroende på vilken storlek det är på öljetterna som jag vill få fast, kan det vara rätt? Någon? *försöker se ynklig ut och darra lite med underläppen*

Kram igen!

2 thoughts on “Idag ska det lekas!

  1. ”*försöker se ynklig ut och darra lite med underläppen*” *fniss* Jag kan se det framför mig… Stackars, stackars Anneth… Och inte är jag till nån större hjälp för jag kan inte ett dugg om alla de där maskinerna som finns på marknaden *klappar fint på min primitiva QK-tång*.

    Va kul det låter med Oscarsscrappen. Önskar jag bodde lite närmre där det händer sådana skojsiga ting.

    Hoppas du får rätt på alla konstiga maskiner & prytslar! Ha de så kul på träffen!

    Och – givetvis kikar jag in på Tingturabloggen, skulle inte få för mig något annat, fattas bara, osv! =)

    Kramar / Angelica

Kommentera

