Kortskissen 1 år!

Lite så här i sista minuten (sista inlämningsdag är idag) snubblade jag över en tävling som Kortskissen har; gör ett kort efter följande skiss:

Jag fortsätter att försöka utmana mig själv så jag använde orange (inte min färg precis) till kortet. Blev rätt härligt och orientaliskt tycker jag, lite som om det vore köpt på ”Indiska”. 🙂 Ni kan väl bara ignorera att det står ”Glad Pask” – jag glömde rita dit en vit prick men ska fixa det nu i efterhand.

Bakgrunden är stämplad bland annat med denna jättestämpel från Purple Onion Designs:

Jag älskar den! Den täcker nästan en hel bakgrund! Fick tag på den genom att läsa en artikel. SasSa skriver på StampARTic om hur man kan göra egna bakgrunder genom att stämpla med klar stämpeldyna, embossa med klart pulver och sen färglägga med distresser (jag har gjort så på mitt kort ovan genom att embossa min Stämpelboden-swirl). Jag blev helt eld och lågor när jag såg hur hon hade gjort och snokade reda på precis de båda stämplarna (den stora skrivstilsstämpeln + en damask) som hon använt…lite fånigt tycker jag så här i efterhand, men jag kände mig duktig när jag provstämplade häromdagen och det blev nästan lika fint som originalet. 😛

Nu ska jag umgås med Älskling. Kram på er!

5 thoughts on “Kortskissen 1 år!

  1. OMG det blev ju helt underbart snyggt kort 😀
    men oooh vad du frestas, jag vill också ha en sådan bakrundsstämpel, den var jättepraktiskt!
    Hmmm såg inte ens att det stod glad pask *S*
    kram kram

Kommentera

