En liten älva

…Bjuder jag på till alla mina läsare. Jag gjorde den för ett par år sedan. Tecknar nästan aldrig, det blir bra men är inte mitt sätt att uttrycka mig på.

Konstigt egentligen hur stora pengar som de nya hänglarna kan komma upp i på auktionerna på Tradera. Hänglar är hårdvaluta. 🙂 Jag läste en diskussion på Scrappiz där folk nästan talade lite nedsättande om oss som har sålt stämplar från det nya kittet på Tradera, ungefär som om det hela tiden hade varit en medveten affärsstrategi att köpa kittet och sen sälja det dyrt. Det är säkert flera som gör just så, men jag tog lite illa vid mig.

Nu tycker ni säkert att jag är knäpp men jag ville faktiskt inte att de hänglar som jag själv sålde i går och i förrgår skulle gå för överpriser, på något sätt skulle inte det kännas bra. Lite som om jag lurade alla okunniga köpare som inte vet att stämplarna förr eller senare kommer släppas i hänglashoppen. Jag funderade på hur mycket jag själv skulle kunna betala som mest för en ny hängel och kom fram till runt 70 kr, så jag lade ut dem till direktköp för 69 kr. Det kändes bättre i magen.  🙂

Nu ska jag nalla en Turkisk Peppar-glass. Kram på er!

8 thoughts on “En liten älva

  1. Wow 😯 😯 😯
    Vilket konstverk 😮 Du är verkligen otroligt duktig på att tekna!
    Har suttit och tittat lite här nu i din blogg och du gör så mycket fint. Dina ”småkort” var ljuvliga, och bröllopsLo´sarna fantastiskt vackra. Tyvär var jag nybakad när jag började med mina bröllopsbilder, så det är inget man skryter med direkt 😉
    Förstår att du gillar dina woj stämplar, de är ju bara såååå fina 🙂
    Hoppas du får en skön och kreativ helg!
    Elisabeth

  2. Hej! Tusen tack för kommentaren i min blogg! 🙂 Vad du är otroligt duktig på att teckna och vilka fina kort och layouter du gör!

    Jag har i och för sig aldrig handlat själv från Purple Onion Designs, men Michele är väldigt bra att ha att göra med och hon tar bara betalat för den faktiska frakten. För några enstaka stämplar borde frakten hamna från 4 dollar, kanske lite mer. Om man vill köpa mycket så finns det kuvert med fast avgift på 12.95 dollar och i dem går det i MASSOR. Leveransen sker inom 48 timmar från lagd order.

    Hoppas det kan vara till någon hjälp! 😀

  3. Wow wow wow vilken fantastisk teckning!!! 😯 Byt yrkesval!! 💡 Du borde bli konstnär istället, förresten du är ju redan en stor konstnär!! 😀 Du är helt otroligt duktig på att teckna!!! 😯 Kramar från :mrgreen: 😀

  4. Ja, att jag tycker du är suverän på att rita vet du ju redan…

    Och angående hÄnglarna så kan jag hålla med dig, de går svindyrt vare sig de är gamla eller nya på Tradera och det finns en hel del som tycker alldeles för mycket där ute i stugorna!!

    Jag tycker du gjorde helt rätt, kände efter vad som kändes bra i magen och följde den känslan!! Sträck på dig!!

Kommentera

