Nostalgi

I brist på nytt material att visa er så tänkte jag göra motsatsen och visa mina allra första alster, från februari 2008 och framåt! Det känns roligt att se hur jag har utvecklats och blivit mer kunnig i vad man ”får” och kan göra… Håll till godo!

Min allra första LO. Den handlar om Kristofer och det han höll på med mycket då – musik och sång i kyrkan. Lite rörig kanske, men konstigt nog fortfarande hans personliga favorit av alla LO’s jag gjort…

Nr 2, på samma tema fast om mig själv. Mycket rub-ons där i början. 🙂

Här har jag nog läst om att göra en ”visuell triangel” och har försökt mig på att göra en själv. Jag gillar denna fortfarande, delvis för att kortet på mig är helt gaalet (kolla den stirrande blicken, som en koffeintörstande seriemördare!) och dels för att jag gillar idén, att göra något om en sak som jag faktiskt gillar och som ingår i min vardag. ”Coffee – you can sleep when you’re dead!” är också en klassiker som jag fortfarande fnissar åt.

 Nr 4. Denna gick snabbt att göra men det låg mkt arbete bakom. Observera småkorten ur några favoritfilmer som jag lät framkalla enbart i detta syfte. 🙂 Filmstripsen köpte jag på Tradera…oj vad mkt småbjäfs jag köpte där i början!

Den här gillar jag mycket. Tror det är första gången som jag följde en skiss? Också här har jag med en visuell triangel, och så valde jag ett transparent blått vattenpapper för att jag gillade effekten då det vita lyste igenom. Även de kära filtbanden (som jag slet med dem för att få dem rakt! Lyckades aldrig helt…) finns med. Titeln har jag skurit ut för hand och sedan embossat, det ni!

…Och har man gjort en LO på en brorsdotter så måste man naturligtvis göra en på den andra också. 🙂 Emma är det lite mera klös i, vilket jag försökte få fram.

Här är en CASE (Copy And Steel Everything) från ett alster i tidningen Scrapbooking mm. Jag gillade den så jag kopierade den rakt av i princip. Att lifta något var ännu ganska okänt. 🙂

Ja, de var ju ganska enkla i början – inget lager på lager, knappt några rivna chalkade kanter…

Ojdå, lite avancerat minsann! Två lager papper under fotot…och en liten bok där jag kan skriva saker om mig själv.

Och så till sist den här. Nu börjar vissa saker ta form…jag har stämplat med bubbelplast, jag har kladdat lite med färg och jag har chalkat kanterna! Fast än är det långt tills där jag är idag. Dit kom jag med hjälp av korten, för några LO’s efter denna övergick jag nästan helt till kort. I julas någon gång tror jag… Sen var det bara kort som gällde tills för ett par månader sen, och nu är det ungefär lika mellan kort och layouter.

Hoppas ni har haft nöje av att se mina gamla grejer! Sköt om er vänner, och tack för att ni kommenterar. 😀

Kram Anneth

4 thoughts on “Nostalgi

  1. Åh vilken gullig kommentar du har lämnat i min blogg! Tack så hemskt mycket! Glad jag blev 🙂 Glad är jag också för att jag då kunde hitta tillbaka till dig! Du hamnar i min lilla inspirationsmapp 🙂

    Kul att se dina första LOs! Ja, man utvecklas så grymt fort i början! Känner jag att jag har gjort iaf… Vet inte riktigt när man slutar vara nybörjare, men jag började scrappa i januari iår så jag har inte hållit på så länge. Tyckte riktigt mycket om mina första LOs då, men redan nu känns dem rätt tråkiga 🙂 Jag har fått riktigt positiv respons på mitt skapande här i bloggvärlden, så jag antar att jag har lite talang för detta 😉

    Oj, va långt det blev det här… Får spara lite till nästa gång, för det lär det bli!

  2. 😀 Vad roligt att få följa din utveckling! Jag tycker att du gjorde jättesnygga alster redan från start. Men visst blir man lite mer vågad med tiden och testar, river och sliter lite mer.

    Kram

  3. Älsklings-nettis! 😀
    Du är helt underbart bra! Jag vet att jag säger det varje gång jag ser dina små käcka..LO’s? 🙂 men du är verkligen nåt alldeles speciellt! Helt galet va du kan få till det!
    Älskar dej, snuffelina! ❤
    Puss!
    / brorsdottern Emma 😉

Kommentera

