Retropunchar och lila kort

Hej sötnosar! Kolla vad jag har fått hem:

Jippie! Nu ska jag göra blommor! Om jag övar riktigt ordentligt varje dag så kanske jag blir lika vass som min kursledare Bellamio…

En annan rolig sak – det pågår ett bloggparty just nu; massor av utmaningar i ett gäng tjejers olika bloggar. Jag hoppade på en där man skulle inspireras av en bild på ett rum med lila väggar och accentfärger i rött och grönt, med massor av konstiga uppstoppade leksaksdjur. Jag associerade till Halloween och Tim Burton-filmer, ni vet mannen bakom ”Corpse Bride” och ”Nightmare Before Christmas”? Därför ville jag göra ett lite läskigt kort. Kan säga att ”Tingtura-Kicki” är tjejen som ska ha cred för maskningen av himlen för hon visar i Tingtura-bloggen hur man gör. Min himmel blev egentligen ganska misslyckad för maskningspapperet var för tunt så det läckte färg och kladdade, men jag visar kortet i alla fall. 🙂 Det är snabbt ihopkastat och mer ett experiment än något annat.

”Welcome to my world” säger lille Pumpkin head och ser knepig ut. Träden och fåglarna är ritade på frihand. Vad tycks? 😛

Kramar Anneth

6 thoughts on “Retropunchar och lila kort

Kommentera

