Tingturas månadsutmaning och altrad ask

Jag vill inte sitta framför datorn i kväll utan umgås med min man, så det blir ett kort inlägg. Tänkte visa er vad jag pysslat med de senaste dagarna:

Det är väl ingen hemlighet att jag gillar stämplar från Tingtura Design, och nu har jag hoppat på månadstävlingen i deras blogg – välj en typ av dekorationer (blommor, bling, knappar, brads eller band/spets) och använd sen ingen av de andra dekorationstyperna. Jag har som synes valt bling (ser ni den lilla lilla röda stenen? Fast jag har massor av mist på kortet också fast det inte syns, så det glittrar fint). Jag är väldigt nöjd med det…det är inte så gulligulligt och det kändes kreativt och roligt att göra!

”Man måste kyssa många grodor innan man finner sin prins”. Prinsessan tänker uppenbarligen på sin blivande prinsgemål…

Stackars tös, bara paddor i stället för prinsar… Bara att pussa på och hoppas på tur!

Jag har också försökt altra en ask från Panduro. Känner mig sådär nöjd med resultatet – kort är mer min stil, men det är alltid roligt att testa nya saker!

Det blev liksom ett litet tittskåp av det hela, med ett foto på oss i mitten och A och K målade, chalkade och lackade i de andra facken. Månadskortet från Jenni Bowlin visar på datumet för bröllopet (14 juni) och de två pusselbitarna är så klart symboler för att vi två passar ihop!

 
(Pssst! Säg inget, men idag anlände Kristofers alla hjärtans dag-presenter som jag gömt i min byrå. En Åre-strut med choklad (Med temat ”Tycker om dig!”) och en bok som det är meningen att man ska fylla i själv; lite som de ”Kompis”-böcker man hade som liten! Man ska fylla i hur, var och när man träffades, kryssa i hur det kändes, berätta om första kyssen osv. Ska fylla i ”min” del av den när jag är i Borås på kursupptakt söndag-tisdag nästa vecka…jag tror att han blir glad och lite rörd. Sån är han, min älskling.)

I morgon får ni nog se en BOM (”Boken Om Mig”)-LO som helt enkelt handlar om att jag är en riktig gottegris. 😀

Kram på er!
/Lillnettan

One thought on “Tingturas månadsutmaning och altrad ask

Kommentera

