Ett kort från gömmorna

Visst har jag missat att lägga upp det här? Men ni som har koll på ScrapGalens blogg vet ju att detta är mitt DT-alster nr 2 som heter ”Längtans blå blomma”. Vissa bladmönster på de vackra Maja Design-papperen är embossade (det syns inte här tyvärr); det är därför som glitterlimprickarna (avsedda att dels rama in och dels efterlikna mönstret på kvinnans krage) hoppar över vissa ställen.

 Jag är trött i kväll och ska inte tråka ut er med en lång beskrivning på hur jag har gjort. 🙂 Ska snart ta mig en kopp te och se på en film eller ett dvd-avsnitt Poirot (är svag för deckare i gammaldags engelsk miljö). Hoppas att ni har det bra därute!

Hm…försökte ordna en liten symbolisk present förut till en viss person i stort behov av omtanke (jag känner henne inte,men följer hennes blogg), men butiken Orchidea här i stan hade stängt för inventering. Det får bli i morgon. Har ingen aning om hur jag ska få tag på hennes adress förresten, men det löser sig väl alltid. (Uppdaterat: Tur att det finns bloggläsare med koll! Tusen tack för adressen Annica!)

Glöm inte att vårda era medmänniskor, familj, vänner, kollegor – ja främlingar också för den delen!  Medmänsklighet känns alltför ofta som en bristvara…

På tal om det förresten – scrappare verkar över lag vara en givmild och vänlig grupp tycker jag! Alla dessa RAK:ar och PIF:ar…jag har flera gånger skrivit i Svensk Scrapbookings forum och bett om att få köpa en och annan småsak, och vips så har grejen jag önskat kommit flygande helt gratis från någon vänlig själ! Min man är mäkta avundsjuk och säger att tänk om det vore så inom hans hobby (Warhammer)… Ja, ni är bra tjejer! Kärlek till er!

Stor kram till er alla!

 

6 thoughts on “Ett kort från gömmorna

Kommentera

