En till LO

Jag fortsatte i bara farten med att göra en LO om min andra brorsdotter, som har lite tuffare framtoning men ändå är ljuv som en älva. 🙂 Här har jag lekt massor med en bit kartong som följde med i en scrapbeställning som stöd för papperen. Jag har sprayat på mist och perfect pearls, dragit med distressdyna i kanterna och stämplat med min swirlstämpel. Sen försökte jag mig på att göra som Mysmumlan och slet sönder ett par strumpbyxor för att skapa en lite annorlunda fotomatta. Jag gjorde maskor i den med en nål för att få ett slitet och mer levande utseende.

Jag hittade två transparanta die-cuts som jag inte mindes att jag hade – de åkte på! I övrigt är det bara ett stämpelmotiv, grungeboard, massa blommor och så lite thickers som har använts. Ja, och lite akrylfärg för att måla kring kanterna på fotot (och dölja att Emma bär en tomatröd topp som inte matchade den övriga LO’n).

Just det, tyll använde jag också. Jag sydde en tråd i tyllen med stora stygn och sedan drog jag i trådarna så att tyllen rynkade sig. Lätt gjort och med en fin effekt.

En härlig stämpel, lite mystisk sådär… Den är svår att få snyggt stämplad av någon anledning? Den blir grå och detaljerna syns knappt. Här har jag först duttat med en vanlig Versa Color och sen med den torrare Adirondack-dynan, det funkade OK men var lite omständigt. Kanske behöver jag en brayer eller liknande när det är en stämpel med så många detaljer?

Kram på er alla!

/Lillnettan

7 thoughts on “En till LO

Kommentera

