Kors i taket, en LO!

Ja jag vet, det händer inte ofta nu för tiden – men nu har jag en sprillans ny LO att visa er! Jag visar två foton på den; den ena har blänk i fotot men visar å andra sidan hur fint misten glänser, och den andra har ett perfekt foto men man får ingen helt rättvis bild av LO’n i övrigt… (Bild 2 är klickbar.)

Visst är hon söt, min brorsdotter? Jag har photoshoppat bilden en aning för att få färgerna klarare och för att få bort lite skuggor. När det gäller dekorationerna är det vintagestil för hela slanten – kanske med undantag för stämpelmotivet som är mer ”modernt”, men det passar henne verkligen så jag ville ha med det för att LO’n skulle kännas mer personlig.

Visst är mist och perfect pearls skojigt? Jag gillar hur det glänser och glittrar… Bling över lag har blivit väldigt roligt på sistone, faktiskt. Haha, för bara ett tag sedan tyckte jag att det var fjompigt och prinsessaktigt – där ser man hur man kan utvecklas!

Jag gick förresten med i Tingturaklubben för ett tag sedan och fick ett trevligt mail hem om att jag skulle få 30% rabatt på nästa köp, så jag slog till och köpte ett helt set med fantasystämplar.

De kompletterar alla gulliga stämplar i min samling väl tycker jag, mer attityd i dessa.

Jisses vad man köper på sig grejer egentligen… Fast, om man ser det så här: jag köper ytterst sällan nya kläder, och gärna second hand när jag väl handlar, jag festar aldrig, jag köper inte dyra hårvårdsprodukter eller dyrt smink, parfymer, teknikprylar, skivor, filmer…ingenting faktiskt, förutom mat och sådant som behövs för att leva. Allt överflöd hamnar på sparkontot, och så har både jag och Kristofer en summa att roa oss med varje månad, och min summa köper jag scrapgrejer för.

Ville bara rättfärdiggöra mina inköp lite. :mrgreen:

Jo just det, jag har ju ett kort att visa er också. Inom kort kommer det att dyka upp en steg-för-steg-beskrivning på vikningen i ScrapGalens blogg, men just nu har jag bara själva kortet färdigt.

Jag är rätt nöjd med detta DT-alster, det är litet och sött. Kolla in ”grädden” på muffinsen förresten, det är ”Liquid Appliquè” köpt på e-bay. Jag kallar den för puff-färg för när man värmer den så puffar den upp sig och blir fluffig. Kul att ha på tårtor och snögubbar. 8)

Nu ska jag spela lite dataspel och njuta av att bara nörda mig ett par timmar. Kristofer är på grabbkväll med krigsspel och krigsfilm med killarna i hemvärnsplutonen så jag är själv. Rätt skönt faktiskt.

Kram på er, och gott nytt år!

/Anneth

6 thoughts on “Kors i taket, en LO!

Kommentera

