Frågor & svar

Nu blir det lite avbrott från allt scrappande! Här får ni i stället ett gäng frågor och svar…

1. När gick du upp idag?
Vid 08. Skönt att vakna och kunna rulla bort till Älsklings arm och nosa på hans hals (sker sällan då han antingen jobbar eller vaknar före mig). 
2. Diamanter eller pärlor?
Jag är inte mycket för blaffiga smycken; den enda diamant jag tolererar är den i vigselringen. Pärlor är dock stilrena och vackra, särskilt i armband med en mängd personliga berlocker etc.
3. Senaste filmen du såg på bio?
Mumien 3 tror jag. Hyfsad, men i alla fall härligt att få komma ut på bio!
4. FavoritTV-program?
Bones, Criminal Minds och Heroes.
5. Vad åt du till frukost? 
Samma som alltid – havregrynsgröt med russin.
6. Vad är ditt andra namn? 
Jag har inget, heter bara Anneth…
7. Din favoritmat?
Älskar lax i alla former, gärna med kall romsås till. Fast jag tackar inte nej till en god köttbit (gärna vilt) med klyftpotatis och vitlökssås heller.
8. Vilken mat gillar du inte?
Jag har över lag svårt för ”vanlig” stekt korv, kräftskivor och konstig mat som sushi och lutfisk. 
9. Favoritchips?
Rostad vitlök & salt eller Sourcream & Onion
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället? 
Jag gillar Dean Martins julskiva, den är klassisk och mysig.
11. Vilken bil kör du?
Ingen, har inget körkort (än, men ska börja övningsköra seriöst till våren).
12. Favoritmacka?
Gillar baguette med köttbullar och rödbetssallad och chiabatta med salami, brieost och sallad
13. Mänskliga karaktärsdrag som du bara inte kan med?
Arrogans, överlägsenhet, oförmåga/ovilja att känna med andra
14. Vilka är dina favoritkläder? 
Mysbyxor hemma, schyssta jeans, stretchlinne och urringad top utanför hemmets väggar.
15. Om du fick åka vart du ville på semester, vart skulle du åka?
Grekland eller Italien. Varmt, god mat, intressant kultur.
16. Favoritklädmärke?
Är ingen kännare av märkeskläder direkt. Men jag gillar mina Puma-skor.
17. Favorittid på dagen?
Förmiddagar med min kaffekopp vid scrapbordet och med datorn som inspiration.
18. Favoritdryck?
Förutom en god latte och färskpressad juice dricker jag gärna tjeckiskt öl eller varför inte en god single malt whiskey.
19. Var är du född? 
I Lysekil, en liten stad på Bästkusten.
20. Vilken är din favoritsport att se på?
Är nästan aggressivt ointresserad av sport och politik…
21. Coca Cola eller Pepsi? Cola
22. Fotboll eller ishockey?
Se fråga 20.
23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Nattuggla, men inte FÖR sent.
24. Pedikyr eller manikyr?
Låter tråkigt tycker jag! 😀
25. Några spännande nyheter att berätta för oss? 
Vad för svar vill man ha här egentligen? Jag är gravid! Jag är lesbisk! Jag har träben! Eh, nej jag har inget smaskigt att berätta.
26. Vad ville du bli när du var liten? 
Författare. Fortfarande en dröm, men inte lika påträngande.
27. Bästa barndomsminnet?
Oj, vet inte. Skräckfilmskvällarna tillsammans med storebrorsan (idolen) kanske?
28. Varit i Afrika ?
Nä. Verkar läskigt. Hett och läskiga sjukdomar.
29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Haha, nä.
30. Varit med om en bilolycka?
Nej.
31. Favoritdag i veckan? 
De dagar när Kristofer är ledig (varierar).
32. Favoritrestaurang?
Gillar Påskallaviks Gästgifveri för den underbara matens skull.
33. Favoritblommor?
Röda rosor samt buketter helt i kritvitt och grönt.
34. Är du kär?
Ja, i min kära make.
35. Favorit-snabbmatsrestaurang?
Frasses hamburgare.
36. Äger du en cykel?
Ja, den är vit och ljusblå. Jag haatar att cykla, dock!
37. Vem fick du senaste mailet från?
Petra på ScrapGalen som berättade om en rolig mellandagsrea!
38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på?
Kredit? Det vill jag inte ha någonstans! Föredrar att betala direkt med pengar som jag har.
39. Läggdags?
Oftast kring 22-23.
40. Senaste personen du delade en middag med?
Min makes familj.
41. Vad lyssnar du till just nu?
Filmen ”Ondskan” på TV4+
42. Favoritfärg? 
Brun, rosa, vit och grön.
43. Hur många tatueringar har du?
Inga, men vill ha tigern Hobbe…
44. Vad jobbar du med? 
Är student, men kommer bli het bibliotekarie.
45. Favoritträning?
Aerobics, promenader, yoga.
46. Har du några djur? 
Nej, men är bonusmatte åt en schnauzer ibland.
47. Vad önskar du dig?
Ett utökat förråd av mönstrade papper samt en fyradagarsledighet åt maken så att vi kan dra till Lysekil och hälsa på min släkt.
48. Ringsignal på mobilen?
”Vanlig” ringsignal till de flesta personer, men ”I’m A Believer” spelas när Älskling ringer.

Så, nu känner ni mig lite bättre! Stora kramar från Anneth

Kommentera

