En hel hög med stämplar

Det blir inte många paket under granen för mig i år eftersom jag ju fick min Cuttlebug i förskott – men kära tjocka släkten har skramlat och givit mig lite pengar som redan har omvandlats till scrapinköp. Jag mååste bara visa vad som är på väg till mig och tipsa om var jag fick tag på det!

Brunkullan har 40% rabatt på hela sortimentet mellan 21-27 december! Jag köpte stämpeln Maribel från Stempelglede, som nu när jag tittar inte längre finns kvar i deras sortiment…hmm, verkar som om jag fick tag på den sista! När jag googlade efter motivet så hittade jag en steg-för-steg-beskrivning i Stempelgledes blogg på hur man gör för att stämpla upp motivet (och, antar jag, andra fotostämplar). Bra att ha! Här är bild nr 4 i färgläggningsprocessen:

Stämpelboden har julrea – 25% rabatt på alla deras ”VildaStämplar”. Gäller bara tills den 23 december så snabba på! Här är vad jag beställde:

Visst är de underbara? Det ska bli så roligt att skapa med dem under 2009!

Därefter såg jag i en blogg att det var hela 50% rabatt på julsortimentet hos Octoberstamps – ett bra tillfälle att köpa julstämplar inför nästa års julpyssel (jag ska förresten göra julkort lite då och då under året när andan faller på, så att det inte blir så stressigt att ta emot beställningar nästa år…). Jag köpte dessa:

 

Ja, den sista kunde jag inte motstå fastän den inte var en julstämpel för den var så himla söt! Det är förresten en av tjejerna som jag nominerade till awarden igår som har designat alla dessa stämplar…kan du gissa vem? Gå in på deras hemsidor och försök lista ut det!

Vi kom nyss hem från IKEA där vi shoppade bokhylla/vardagsrumsavdelare, nytt sofföverdrag, ny byrå till sovrummet, dvd-förvaring, fönsterbelysning, plädar till soffan att gosa in sig i och lite köksgrejer. Jag köpte även lådor till stämpelförvaring och till spillpapper, mycket bra! *nöjd* Vi gick en runda i Kalmar stad också, åt god mat och njöt av julpynt och glada ansikten. Kristofer hittade ett dataspel på extrapris som han hade velat ha länge; han nästan hoppade upp och ner när han köpte det, sötnosen. Ja, och jag hittade en hög Memory Mist-flaskor slängda i en låda på golvet i en bokhandel (Hrmpf! De har inte alltid koll, bokhandlarna…), tre för 100 kr! Tackar! Nyanserna Amaretto, Wheat Grass (grön) och Bright Gold fick flytta hem till mig.

I morgon har jag fullt upp, men bara med roliga saker! Jag ska fixa i ordning lite här hemma så klart; dammsuga, byta sofföverdrag och fylla bokhyllan med böcker och dvd-hyllan med filmer. Så ska jag scrappa ett ljus som ska med som present till svärmor på julafton och åka in till stan för att köpa biobiljetter till min bonussvärfars son som hastigt och lustigt bestämde sig för att fira jul med oss, och så ska jag hämta, slå in och gömma en julklapp till min man (en regelbok till Warhammer) – han tror att han bara ska få kalsonger, så det ska bli skoj att se hans min när jag hämtar extrapaketet!

Jag antar att jag hinner blogga en sväng i morgon också, men annars önskar jag er en riktigt god jul och ett gott nytt år, mina kära läsare!

JULKRAMAR till er alla från Lillnettan

4 thoughts on “En hel hög med stämplar

Kommentera

