Enkelt julkort och utdelning av awards

Så, nu ska jag visa er årets snabbaste julkort – jag kunde inte sova i natt så vid 03 gick jag upp och pysslade och färgade tags i köket. (Jag vet, jag är knäpp.) Kortet är 12×12 cm stort, har cremefärgad cardstock som bas och är klätt både fram och bak med vackert chokladbrunt papper med lackdetaljer – bilden gör det inte rättvisa! Det heter Fine Lacquered Paper Chocolate från Chatterbox (länken går till Skaparlusten som jag vet säljer det).

 Ovanpå har jag monterat ett av Jenni Bowlins underbara calender cards (köpta på Magdas) med distanskuddar för lite djup, och så har jag helt enkelt ringat in ”24” med julrött glitterlim. Ganska fint va? Snabbt gick det i alla fall. 😀

Så till awarden som vill vandra vidare… Jag nominerar:

1. Millan som har bloggen Millans Pyssel, för att varje gång som jag kikar in i hennes blogg så hittar jag något som jag direkt vill kopiera! Jag älskar hennes pappers- och färgval och hennes lite gammaldags stil.

2. Sofia som har bloggen Sofias Scrap,  för att hon gör så vackra romantiska kort med både hÄnglar, Whiff Of Joy-stämplar och stämplar i vintagestil. Gillar hur hon så ofta lyckas ha med det där lilla extra på sina kort (hur hon väljer och placerar dekorationer etc.).

3. Nina som har bloggen Ninas krumelurer och konst(igheter), för att det är så härligt att gå in på hennes sida och bli GLAD över alla färger och former som slår emot en! Oerhört kreativa skapelser som jag älskar.

4. Christel som har bloggen Christel scrappar – jag tycker så mycket om alla mina DT-kollegors alster, men Christel har i mina ögon det lilla extra då hon har en stil som jag älskar! Vintage, lager på lager, massa dekorationer, mmm… Gillar att hon gör så mycket olika saker; kortvikningar av olika slag, altrat, LO’s…och allt ser lika snyggt ut!

5. Jessica som har bloggen Det händer i Rostberg – en trevlig tjej och en duktig scrappare. Älskar framför allt hennes LO’s och hur hon smyckar sina blommor.

Ajdå…nu börjar Die Hard II som jag vill se – jag får skicka meddelanden till tjejerna i morgon!

Ta hand om er!

Kraaam! 😀

5 thoughts on “Enkelt julkort och utdelning av awards

  1. Hej! Kikade in här en liten stund mellan allt julstök. snacka om att jag blev glad när jag såg awarden och din gulliga motivering! TACK!!!! Det värmde.
    Hoppas du har det bra och att du inte stressar allt för mkt! (som jag ; )
    KRAM

  2. Tack så mkt för awarden, jag ska vårda den ömt 🙂
    Kortet var jättesnyggt, så där klassiskt rent.. Ibland kanske man krånglar till det för mycket när man gör kort, då ska jag ha ditt kort i åtanke och lugna mig en stund.
    God Jul!

    Kram Jessica

Kommentera

