Första DT-alstret klart!

Jag fick ju lite höstpapper från Maja Design att leka med av Petra på ScrapGalen, och här är det första resultatet:

Måste säga att det kändes skönt att få andra papper än julpapper (som jag trodde jag skulle få)! Jag har använt ganska få dekorationer då jag ville ha fokus på papperen; i stället har jag skrapat och chalkat kanterna på alla papper och monterat ihop dem ovanpå varandra med 3D-kuddar för att få lite djup och ”liv” i bilden. De två stämpelmotiven är mina egna och understryker hösttemat – ja, det var liksom givet att det skulle bli ett höstkort när jag fick papper med höstlöv på, så jag trotsade årstiden (fast det ser minsann UT som höst när man kikar ut…ingen snö någonstans, snyft). Utöver det har jag två typer av band och en läcker journalingruta (också från DT-paketet).

Jaa, sen är det bara tre små hjärtan (från mina egna gömmor) kvar att orda om; de är satta i en så kallad visuell triangel för att leda runt ögat i bilden. Ett smart tips faktiskt  – testa gärna själva! Tre små detaljer i en viss färg eller med samma form, material etc. satta i en triangel över bilden. Ögat letar automatiskt efter regelbundenheter och söker över bilden tills det hittar sammanhang. Samtidigt kollar det ju in alla fina detaljer på alstret också. 🙂

Nu ska jag sova, god natt på er!

Kram Anneth

4 thoughts on “Första DT-alstret klart!

  1. Du är så duktig! nu så har jag packat och varit ute på stan och ”slarvat”. Dum gubbe som slog mig på armen…så nu gnäller jag lite över det..

    åker till mitt höreda i morrn 😀 det ska bli nice!

  2. Halloj där tjejen! Måste få säga att ditt första alster som DT är precis lika läckert som alla dina verk!

    Titta in till mig så har jag en liten överraskning där till dig:)

    God jul!

Kommentera

