Mitt i natta

Klockan är alltså 01.42 och jag sitter och pillar på ett kort till Stämpelstudions Julcrop – egentligen börjar den på fredag kl 19 men de har tjuvstartat lite med två tävlingar. Scraptok som jag är kastade jag mig genast över den ena. Det är ett kort som inte får innehålla grönt, rött eller blått och inte heller vara fyrkantigt eller rektangulärt MEN ändå vara juligt! Jag gör en stor julkula i vitt, grått, rosa och silver, med massa bling. Bild kommer i morgon när det är ljust.

Måste också berätta något skoj! En kompis ringde och berättade att hennes mamma ville beställa tio julkort! Jag blev helt paff… Så, mina första beställningskort ska produceras nu i dagarna. Fria händer fick jag, de ska vara ”juliga”, det var allt. Känner mig såå glad och stolt, tänk att någon kan tänka sig att betala för att få lägga vantarna på något som jag suttit och pillrat ihop. Woow…

Nu ska jag sova innan jag börjar bli flummig och gråtmild. Puss på er!

 

/Anneth (Tomtenissa)

Kommentera

