Grattis till bebisen!

Äntligen har den kläckts! Eller, det var ett tag sen nu, bara jag som har maskat med att göra klart grattiskortet… Min fina vän Emma och hennes Femi har fått en underbar liten Eden som jag vill träffa snart och nosa på. Här är det pyttelilla kortet:

En liten ficka med en manillatag i. Papperet heter ”Varm choklad” och är från ”Scrapper’s Choice”. En favvis…

”Where there is love, there is life”. Ja, uppenbarligen! 😀 Det står en liten personlig hälsning på baksidan också.

Ärligt talat, finns det något bättre tillfälle att använda den här berlocken på?

Jag kan inte komma ihåg vad denna kortvikningen heter (hittar den inte bland mina sparade favoriter, skäms på mig!), men vikningen går till så att man gör en stor cirkel (jag skrev ut min från datorn) för att ha dels som mall och dels att öva vikningen på. Jag vek den på mitten (om du vill att baksidan av det mönsterpapper som du kommer att använda inte ska synas; vill du att en liten snutt ska synas för en fin effekt så vik upp nedre cirkelhalvan mot den övre som om du skulle vika allt på mitten, men stanna en liten bit under övre kanten så att de yttre kanterna inte riktigt möts.

Man utgår sedan från halvcirkeln man vikt ihop och viker in sidorna mot mitten. Kolla på mitt kort så fattar ni hur det går till. När ni har fått kläm på hur alla vikningar ska se ut så använder ni mallen till att klippa ut en cirkel i mönsterpapper. Använd de redan befintliga vikningarna på mallen för att markera var ni ska vika och vik med en bigare eller bone folder.

Kortet kan hållas ihop på lite olika sätt (lim, glue dots etc.). Jag använde öljetter och en liten bandsnutt.

Manillamärket är enkelt gjord, bara stämplad med swirls, infärgad med lite Perfect Pearls och distressdyna  (jag fuktade en tops, tryckte den mot dynan och duttade över tag’en) och så chalkad i kanterna. På med en rub-on, lite stickles och ett band. Voilá!

Kram på er sötnosar!
/Anneth

One thought on “Grattis till bebisen!

  1. MEN vad mycket läckert du har i din fina blogg! Jag måste nog surfa runt lite mer här och insupa lite inspiration – du gör verkligen HUR snygga saker som helst!!! 😀

Kommentera

