Massa nytt!

Hej på er! Här kommer lite nygjorda kort…håll till godo!

Det här var ett roligt litet kort att göra! Pilligt som sjutton men till sist gick det… Det kallas ”tag slide card” och en bra beskrivning finns här: http://hanglar.blogg.se/2008/october/2-halloween-hanglar-fra-dt-anita.html. Katten är från Stämpelboden; jag har satt honom på distanskuddar för att få lite djup, och så ringlat floss runt tassen på honom, buskatten! 😀 Jag har också använt ”puff-färg” som puffar upp sig när man värmer den. Cool effekt! Som vanligt syns inte all stickles jag har på snön…

Älsklings-Lisa, 15 år 1 december

Det här är mitt första kort som jag gjort i vintagestil. Först har jag lekt med kortet på min brorsdotter i PhotoShop så att det är sepiabrunt och ser lite softat ut, och sen har jag frossat i distressdynor, embossing, swirls, metallcharms, blommor, grungeboard… Lite detaljer kommer här nedanför:

En sirlig pärlhatt och blommor i lager-på-lager, en spets från mamma och så två charms och en frostpärla.

Här ville jag egentligen bara visa hur fint det glittrar efter två olika embossingpulver och Perfect Pearls i koppar… 😉

Ännu en detalj; två helembossade hjärtan utklippta i notpapper och en liten charm.

Och här är insidan, där jag förklarar vad alla charms och symboler på framsidan står för. Jag gillar att ha dekorationer med mening.

Just det! Det är förresten ett mappkort – tanken är att Lisa ska få lite fina sedlar i present, så de kan man lägga i mappen… Tror ni hon blir glad?

Nu ska jag plugga en stund och sen kommer Älskling hem. Ta hand om er i snön!

Kraam Lillnettan

7 thoughts on “Massa nytt!

  1. jättesnygga kort du har gjort! 😀 tag slide kortet var riktigt snyggt! härliga färger du har använt (även om det mest är färg på stämpeln 😀 ) och dom där tag slide korten blir ju såå coola, jag kankse måste testa nån gång! 🙂
    det andra kortet du har gjort är riktigt niice det med 😀 coool stil! och gillar att du har använt ett foto på kortet det gör det så personligt och roligt 🙂 hon kommer nog bli väldigt glad! det är jag helt säker på :))

  2. Hej – vilket härligt kort som man lyfter på locket på. SNYGGT också. Gillar även det undre med alla detaljerna och färgsättningen.

    Titta gärna in hos mig på digiscrapp har gjort lite nytt till slut.

  3. Hej på dig!!

    Har inte haft tid att blogga på länge känns det som. Men idag tog jag mig tid, och då måste jag ju titta in till dig!

    Så mycket fint du hunnit göra! Gillar att titta in hos dig, du har en stil som jag tycker om 🙂

    Jag är oxå helt såld på BRUNT just nu!

    Såg att jag minsann blivit omnämnd i ett av inläggen oxå, hihi… Kul att kunna vara till hjälp. Smart av dig att börja redan nu. Jag hade alldeles för många när jag skaffade min lamineringsmaskin.

    Syns på måndag!

Kommentera

