Stämpelförvaring!

Nu har den kommit! Min lamineringsmaskin från Clas Ohlson…inspirerad av vår studiecirkelledare BellaMio och av diverse bloggar har jag insett att det är smart att förvara stämplarna på laminat. De mår bra av att sitta på en blank, ren yta, och jag kommer att kunna hitta dem enkelt. Även om jag inte har så värst många stämplar än så börjar det redan bli tröttsamt att ha dem en och en i mjuka tunna cd-fodralsfickor; varje gång som jag ska bläddra bland dem så glider fickorna omkring och hamnar huller om buller. Gaah. Förödande för en nitisk ordningsälskare som jag själv! Jag ska testa i morgon hur den fungerar och kanske knåpa ihop en liten tutorial om ni är snälla (och jag är duktig).

Jag är sugen på att altra någonting…gick på lådjakt i lägenheten förut och sneglade girigt på lådan som Älskling förvarar alla små målarburkar till Warhammergubbarna i, men den känns lite för stor. Jag vill bara ha en liten, enkel ask med lock i hård kartong som man lätt kan klä in med papper eller färga in med distresser, ska det vara så himla svårt att få tag på?

Mysmumlan (för övrigt nybliven DT för ScrapLyckan; jag fick alltså inte DT-tjänsten där och blev självklart besviken, men skam den som ger sig!) har gjort en så himla fin låda med steg-för-steg-beskrivning som finns att följa i hennes blogg, http://www.mysmumlan.blogspot.com/. Kolla in:

Mysmumlans låda

Jag gillar verkligen den här stilen! Jag tänkte göra ett mappkort med lite vintagestil till min kära lilla brorsdotter och ska försöka mig på att göra det lite shabby shic med distressdynor, metalldekorationer, grungeboard, blommor, spets, swirls, embossingpulver… Haha, kanske har jag tagit mig vatten över huvudet! Vi får se…

Nu ska jag njuta av en alldeles underbart ledig fredagskväll! Ta hand om er älsklingar!

Kraaaam Lillnettan

Kommentera

