I år blev de allt lite små

…Kan det ha varit jästen som var gammal tro? *fniss*

Nä, jag har suttit nu på förmiddagen och bakat yttepyttesmå lussekatter i gul cernitlera, chalkat dem för att skapa fin gräddad yta på dem och givit dem ”russin”. Ni som håller till på Svensk Scrapbookings forum känner säkert igen idén som jag skamlöst snott från en av mina stora idoler, Hoppetossa (Mariante). Ni bara måste kolla in hennes blogg, hon gör så underbara saker! http://hoppetossadesign.webblogg.se/ 
Tanken är i alla fall att jag ska ha dem som dekoration på kort, gärna tillsammans med ”Kakflickan” från Whiff Of Joy.

Igår var jag mest flummig på studiecirkeln, försökte göra hundra saker samtidigt och hade kaos bland scrapsakerna (det blir ju så när jag inte vet ungefär vad jag vill göra när jag packar innan jag kommer till kursen – jag tar med mig ALLT!). Ett litet kort blev det dock med min kära Z-vikning enligt devisen ”Less is more” – det är avskalat och bygger på dels en färgkombination som jag älskar och dels på de två stämplarna som passade så bra ihop.

Målningen med Promarkers gick uselt, hÄngelpojken fick ränder i hela nyllet och jag satt och svor i tysthet över min inkompetens. Samtidigt kuttrade de små damerna på kursen om hur fint det blev och hur duktig jag var. Ja eller hur! Jag kunde inte annat än le åt dem. Muntrade upp mig gjorde de dock.

Det är inte färdigt utan jag väntar på en embossingfolder med swirls som jag ska ha i mittenfliken.
Jag gav kortet till Kristofer när jag kom hem och möttes av ett gapskratt från den otacksamme jäkeln. Det är ingen hemlighet att han avskyr hÄngel-stämplarna (”Jag hatar hÄnglar. Magnolior tycker jag ännu sämre om.”) och tycker att de alla ser ondskefulla ut med sina små stirrande ögon. Just detta motiv beskrev han som en ”homosexuell James Bond-skurk”, var han nu fick det ifrån…

Ja vilken karl man är gift med. 😀

Stor kram på er!
/Anneth

5 thoughts on “I år blev de allt lite små

  1. Ojoj vad många tips man får här hos dig Du har gjort så många fina kort med din z-vikning måste nog prova jag oxså
    Jag återkommer nog flera gånger
    Kram
    Ann-Sofie/soffan

  2. Vilket fint kort! Och snyggt med den svarta ramen under, maffig effekt 🙂

    Jag har aldrgi gillat Magnolia, tycker de ser ut som flodhästar i ansiktet.. Men de senasre är bättre, så nu har jag faktiskt köpt några.. Har däremot alltid gillar Hänglar, men nu stör de mig mer och mer, och jag ser fler fel på dem än tidigare.
    Tur att smaken är som baken 🙂

  3. *skrattar åt din makes kommentar*

    Kanonfina kort – den där Z-vikningen såg rolig ut, den måste jag testa nån gång. Ska bara leta fram nån form av turorial så att jag har måtten framför mig när jag gör det. Annars vet man aldrig vad det blir… 😉

  4. Måste bara fråga en sak. Tycker mycket om rammen som du har bakom hÄngelpojken, så jag undrar om det är en ram som du har stansat ut och isf vilket märke och storlek den har?

Kommentera

