Sugen på lite

…fika? Då är det här kortet för dig! 😀

Ursäkta det dåliga ljuset; det är taget ute på balkongen men det höststormar och regnruskar så det blev lite blänk här och var i bokstäverna på grund av blixten som jag blev tvungen att använda. Klicka på alla bilder så syns de bättre!

Här kommer ett par nya julkort också! Z-vikningen får bli årets tema för julkort till släkt och vänner i år känner jag, de går snabbt att göra men ser ändå ganska arbetade ut.

Visst är han sööt, den lille hÄngeln? För övrigt min första pojkhängel tror jag…nästa stämpel skulle kunna vara en pojke också (fast det är ju en rosett på luvan, hmm?), men det är lite svårt att se ibland på de äldre hÄnglarna.

 

Det här kortet är inte riktigt klart (jag ska limma på en embossad pappersbit på ”mellandelen” inuti kortet), men jag tog med det ändå. Det är kul med stämplar som tillåter att man skapar lite djup; som bilden nedanför visar har jag klippt av benen (usch det lät ruskigt) på ett likadant stämpelmotiv och satt ovanpå originalstämpeln med distanskuddar.

Det var nog allt för idag. I kväll ska jag på studiecirkel och då blir det nog ett och annat kort till. 😀

Kram på er sötnosar och tack för alla fina kommentarer! De värmer…
/Anneth

8 thoughts on “Sugen på lite

  1. Hejsan!
    Vad kul att du lämnade en kommentar i Sv Scrapbookings forum, då hittade ju jag hit!
    Dina Z-vikta kort är såååå fina, så jag återgäldar din liftvarning på en gång! Måste bara testa…

    Ha det gott!

  2. Åh, så fina kort!! Och så fint du färglägger dina stämpelmotiv! Jag måste också försöka mig på den här vikningen, det är så fint. Tack för inspirationen! 🙂

  3. Tack för instruktionen hur jag ska göra Z-vikningen – nu när jag tittar på alla dina fina kort med den vikningen så ser jag ju att det inte var mer komplicerat än så. ;D Ska testa framöver!

Kommentera

