Julkort och fars dag-kort

Hej på er! Den här vackra morgonen (jisses, solsken?!) har jag knåpat ihop två kort. Kan inte uttrycka i ord hur mycket smidigare det går att limma grejer med min roller, den sparar så mycket tid (och hår, eftersom jag inte behöver slita det i förtvivlan längre).

Här är det första:

Ett ”Z-Folded Card”. Bara gör ett vanligt dubbelvikt 15×15-kort och sedan viker du framsidan på mitten. Jättelätt!

snart är det jul!

Här är insidan. Jag använde min embossingfolder ”Snowflake” med studiecirkelns Cuttlebug i måndags (så KUL det var, kunde ha stått där och vevat i evighet!) och använde en bit av resultatet i kortet. Det blev bra. 🙂

Jag har också gjort ett Fars Dag-kort till min svärfar. Jag är inte lika nöjd med det, vi känner inte varandra särskilt väl än så det kändes hämmande att försöka skapa något till honom. Sen är det ju svårare att göra kort till män tycker jag! Han har i alla fall en hot rod från 1931 som har en liten pinuppa fastklistrad på ena fönsterrutan, och jag använde mig av de båda sakerna för att göra ett mer personligt kort.

 

Normalt sett använder jag inte stickers (om de inte är från Penny Black) men den här vellumrosen tyckte jag funkade ganska bra.

Nu är det fikadags och sen – marsch till skolböckerna. Ooh jag längtar…

Kram från Lillnettan!

2 thoughts on “Julkort och fars dag-kort

  1. Tack du söta för komentar i min blogg!
    Vliken fin vikning du har gjort på julkortet *gilla skarpt*! Och vilket bra sätt du har använt det embossade arket, jag har torka på ”nyheter” så jag tackar och bockar 🙂

Kommentera

