Scraplyckan söker DT

…Och jag tänkte att jag skulle söka! Jag sitter här med grav beslutsångest och grubblar över vilka exempelbilder jag ska skicka in i min ansökan – vad är ”min” stil, vad representerar just mig? Duger jag? Jag ska ju även skicka in ett nygjort alster som berättar om mig själv, och efter lite funderande så tänkte jag göra något i stil med ”Lillnettan – här & nu” och lista en mängd ”Yes Please!” och ”Big No-No” som har med mitt scrappande att göra. 🙂

Listan kommer att se ut ungefär så här och kommer säkert att se totalt annorlunda ut om ett år eller så.

  • Älskar vältecknade stämplar som får det att rycka i scrapfingrarna
  • Har svårt för sockersöta stämpelmotiv och motiv som ser ut som en treåring har ritat dem
  • Gör hellre kort än LO’s
  • Har börjat upptäcka Promarkers
  • Är en planerande och långsam scrappare snarare än spontan och snabb
  • Arbetar gärna utifrån mörkbrun eller svart CS
  • Önskar mig en Cuttlebug i julklapp för att kunna embossa
  • Blir frustrerad när mina gluedots tar slut (det gör de hela tiden)
  • Älskar kort med vintagekänsla och brun/beige färgskala
  • Vill testa nya kortvikningar och lära mig fler tekniker
  • Gillar diskreta mönster och mjuka färger
  • Använder sällan gult, rött och orange
  • Njuter av att experimentera
  • Önskar att jag kunde doodla på frihand
  • Har som mål att bli DT!

Kanske kan det bli bra? Blir det för trångt med alla lappar med text så gallrar jag och tar med de viktigaste.

Måste förresten visa er de fina julpapperen som jag hittade hos www.scrapparazzi.se:

julpapper

Visst är de fina? Precis den stil som jag gillar så mycket just nu. De är från Scrapper’s Choice och kostar 12 kr styck. Lite dyrt kanske, men en bra investering?!

Nu ska jag njuta av dagens andra kaffekopp och drömma om en ny kaffebryggare. Den vi har nu spottar och fräser förolämpat och låter som om den kräks när den puttrar fram kaffet. Huvva.

Stora kramar till er och tack för fina kommentarer!

/Lillnettan

One thought on “Scraplyckan söker DT

  1. hej
    tror att du har en chans att bli deras DT 🙂

    Va bara tvungen att lämna ett avtryck, Såååå söta stämplar. Fick mig att kila in och beställa några jag med 🙂
    kakfickan och regnflickan *fniss*
    ha det bra!

Kommentera

