Några julkort

Här kommer alla julkort som jag har hunnit med hittills. Jag blir allmänt hånad av både make och vänner (”Men Anneth, det är ju oktoooober! Du är för go’!”) för att jag redan har börjat ”julnörda” mig, men jag vill inte bli sittande i mitten av december med panik och så till sist köpa ett oinspirerat tiopack julkort på ICA och skicka till folk. I skrivande stund har jag förresten bara tre stämplar med julmotiv (två hÄnglar och en ”God Jul”-stämpel från Inkido), så bered er på vissa upprepningar… Men jag beställde stämplar igår så fleer är på väg! *dreglar*

Här är mitt första kort, ca 15×15 cm stort. Jaa, vad ska man säga om det? Motivet är färglagt med Promarkers – nyinköpta för några veckor sedan och flitigt testade sedan dess – och highlightat med en vit Sakura Soufflé. Texten på hjärtat har jag skrivit ut i Word, det är ”Nu tändas tusen juleljus”. Dekorationer i övrigt  blev tre guldiga snöflingor köpta från Tradera samt ett brunt ricrac-band…ja och så en öljett med ett litet organzaband i (jag älskar öljetter!).  

Någon mer än jag som faktiskt tycker det är rätt trist med allt klarrött och mörkgrönt i juletid? Här har jag gjort ett rosa och grönt kort (ca 15×15 cm) med ytterligare en hÄngel-stämpel samt en ”God Jul”-cirkel från Inkido. Lite organzaband i silver, brads samt pearl floss fick dekorera detta kort.

Ah, en av mina personliga favoriter! Här har jag frossat i grönt, lekt med spets och organzaband och blingat till det med stickles (”Diamond”). Jag älskar verkligen mina Promarkers! Det tål att sägas om och om igen…att måla har blivit så himla trivsamt och enkelt nu!

Det här kortet skapade jag till en utmaning på Svensk Scrapbookings cybercrop förra helgen; så vitt jag minns skulle man göra ett kort med stämpelmotiv och med något utstansat på. Jag hängav mig åt färgerna blått och grönt och dekorerade med öljetter, hydrangeablommor och utstansade julstjärnor som jag färgade silvriga. Jag är nöjd med färgerna och med hur fin effekt det blev att ha med vitt mulberrypapper under motivet – lite juligt sådär…

Ytterligare ett bidrag till cybercroppen – här skulle man skapa något i brunt och turkost. Jag har lekt med både mönstersaxen från Fiskars (”Scalloped edge”) och med massa Stickles. Ja, och så knåpade jag ihop lite pärlor på tråd och dekorerade med.

Det, kära folk, var allt för idag! Glöm inte att du kan köpa något av korten du just har tittat på…kolla in sidan ”Om kortförsäljning” (högst upp i bloggen) om du är intresserad!

Kram Anneth

 

 

 

 

Kommentera

